Grzegorz - recenzje

Nie spełnia moich oczekiwań :(

W opinii mojej i naszej grupy graczy gra słaba i bardzo się na niej zawiedliśmy.
Cała gra sprowadza się do rzucania kostkami i tego komu udało się lepiej rzucić. Moim zdaniem na kostkach "losowość" powinna być ustawiona na 6.

W grze występują dwa "zasoby" - karty i problemy. Jednak ze względu na mechanikę decyzje strategiczne i taktyczne z nimi związane są szczątkowe. Ponieważ na końcu tury i tak zawsze dociąga się kart do maksimum to (praktycznie) zawsze opłaca się wszystkie zagrać. A od połowy gry na planszy jest już tak mało problemów, że wybór "do którego lecieć" już w praktyce nie istnieje.

Grafiki w grze też nas nie zachwyciły, ale może to efekt monotonnej rozgrywki i braku chęci przyglądania się kartom? Plansz i żetony są wykonane estetycznie, ale tez bez rewelacji.

Po doświadczeniach z AnkhMorpork spodziewaliśmy się od Wiedźm znacznie więcej.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Świetne rozszerzenie, wprowadza nową świeżość do starej i już ogranej gry. W zasadzie powinno się nazywać "Sabotażyści 2".

Mocno zmienione zasady co jest zdecydowanym plusem, bo gra nabiera nowych rumieńców. Nie jest już oczywiste, że jak ktoś zablokował tunel to jest sabotażystą - może jest geologiem i tylko przedłuża rozgrywkę? a może kopaczem przeciwnej drużyny i to on chce dojść do złota?

Gra na nowo wkradłą się w łaski naszego towarzystwa, chociaż tak jak i poprzednio dopiero 8+ osób prowadzi do najciekawszych rozgrywek.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

W porządku, bez rewelacji

Fajna gra "imprezowa", bardzo proste zasady. Pełnię swoich możliwości ujawnia dopiero przy >8 graczach, przy mniejszej liczbie bardzo szybko się nudzi.

Niestety z czasem wiadomo jak grać, i znając innych graczy prawie od razu rozpoznaje się kto jest kopaczem a kto sabotażystą.

Jednak w tej cenie polecam na chociaż kilkanaście bardzo emocjonujących rozgrywek.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Bardzo fajna gra karciana. Kilka różnych strategii prowadzących do wygranej, szczególnie z dodatkami.
Bardzo dobrze się skaluje - ciekawa rozgrywka przy dowolnej liczbie osób (2, 3, 4 i więcej z dodatkami), co ważniejsze więcej osób nie wydłuża znacząco rozgrywki.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Bardzo ciekawa zagadka. Główkowanie nad kolejnymi figurami przysparza dużo zabawy (i bólu głowy ;) ).


Jak dla mnie ideał :)

Pozycja obowiązkowa dla każdego planszówkowca. Nie bez przyczyny utrzymuje 2. miejsce w rankingu na boardgamegeeks.

Mimo złożoności zasad są one bardzo logiczne, naturalne i konsekwentne. Ładne wykonanie elementów gry, jedynie karton mógłby być bardziej rozsądnie pomyślany (przegródki).

Brak jest bezpośredniej interakcji między graczami (brak ataków, itp), jednak wpływ pośredni - wybór akcji - ma ogromny wpływ na rozgrywkę. Decyzje należy podejmować nie tylko ze względu na to co jest najlepsze dla nas, ale także w kontekście tego co pomoże i co mogą zagrać inni gracze.

Gra zdecydowanie na myślenie, praktycznie brak jest losowości, cała rozgrywka zależy od naszych i innych decyzji.

Polecam.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Ładne, solidne, stosunkowo grube. Niezbyt śliskie. Bardzo dobra przezroczystość.


Dobry, solidny produkt

Dobre, solidne koszulki. Zapakowane oszczędnościowo w woreczek strunowy, dosyć grube. Zdecydowany plus, że nie są tak śliskie jak większość innych koszulek.

Jedynie cena mogłaby być niższa... 12zł za 50 koszulek to nie tak mało jeżeli potrzebujemy ich więcej.


Jak dla mnie ideał :)

Świetna puszka. Bardzo solidna i pięknie wykończona.
Schowek w wieczku to świetny pomysł. Jedyny minus to trochę trudne otwieranie, ale za to wieczko nie wypada samo.

Ja puszkę przeznaczyłem na Cytadelę. Puszka zrobiona jak na wymiar. Komplet kart w koszulkach wchodzi idealnie, a złoto i korona wchodzą w skrytkę.


Dobry, solidny produkt

Dobre, bo tanie. spełniają swoje zadanie, jednak są bardzo śliskie co trochę utrudnia korzystanie z nich.


Dobry, solidny produkt

Dobre, bo tanie. spełniają swoje zadanie, jednak są bardzo śliskie co trochę utrudnia korzystanie z nich.


Dobry, solidny produkt

Dobra gra, solidnie dopracowana i zapewnia dużo frajdy w gronie znajomych.
Ma niestety taki minus, że po wielu grach jak zna się już wszystkie karty i element komediowy praktycznie przestaje istnieć to już nie jest tak ciekawa jak na początku.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Instrukcja Munchkin

Ocena tak na 3+/4.
Z jednej strony bardzo dobre tłumaczenie, ale trochę gorszy skład tekstu - wiele nagłówków czcionką mniejszą od treści - ciężko wyszukać konkretny punkt. A dwa - mogłaby być ta instrukcja uzupełniona o FAQ z oficjalnej strony gry, żeby wyjaśnić pewne nieścisłości, które pozostają po instrukcji oryginalnej.


Wspaniały dodatek. Bardzo urozmaica grę i podnosi balans rozgrywki.
Nie wprowadza za to praktycznie żadnych komplikacji do reguł co jest w przypadku różnych dodatków nagminną wadą.
Ciekawe scenariusze, porządne wykonanie. Trochę boli jedynie, że nadal tylko na maksymalnie 4 graczy.

Dodatkowo, skoro wersja polska jest wydawana po takim czasie od oryginału, w instrukcji mogłyby znaleźć się wyjaśnienia zasad dostępne na stronie autora.

Za to nie polecam wysyłki kurierem do Poznania. Poznański oddział UPS przesyłki dostarcza fatalnie i jest to zarówno moje doświadczenie jak i znajomych. Na szczęście kontakt i pomoc ze strony Rebel są na najwyższym poziomie.


Dobry, solidny produkt

Bardzo wesoła gra, porządne wykonanie, proste zasady. Dla osób znających klimaty RPG wyśmienita zabawa, choć i inni też bawią się dobrze. Nie ma to jak wbić nóż w plecy współgraczowi ;)

Za to nie polecam wysyłki kurierem do Poznania. Poznański oddział UPS przesyłki dostarcza fatalnie i jest to zarówno moje doświadczenie jak i znajomych. Na szczęście kontakt i pomoc ze strony Rebel są na najwyższym poziomie.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Jak na swoją cenę jakość zadowalająca. Jednak odrobinę cieńkie i wrażliwe.

Za to nie polecam wysyłki kurierem do Poznania. Poznański oddział UPS przesyłki dostarcza fatalnie i jest to zarówno moje doświadczenie jak i znajomych. Na szczęście kontakt i pomoc ze strony Rebel są na najwyższym poziomie.


Świetna gra do spędzania wspólnego czasu. Bardzo szybko zdobyła sobie popularność w naszym klubie.

Nie ma to jak sytuacja, gdy jeden z graczy jest już niemal pewny wygranej, a inny stwierdza: "wprawdzie ja już nie wygram, ale chcę mieć wpływ na wynik rozgrywki, więc dołożę kartę tak żeby wygrał ktoś inny". Ogólnie duża dawka śmiechu i dobrej zabawy.

Najlepiej gra się oczywiście w 6 osób, gra jest wtedy szybsza i ciekawsza. Jeżeli ktoś nie miał okazji to niech spróbuje.

Jedna wada jaka przychodzi na myśl - to postać krasnoluda, który jest wyraźnie słabszy od pozostałych. Ale od czego to mamy "domowe zasady", każdy może wprowadzić jakąś drobną zmianę, żeby to wyrównać.