Karczma1 - recenzje

Jak dla mnie ideał :)

Lata mijają a ta gra wciąż należy do stałych bywalców mojego stołu. Polecam ją zawsze początkującym, choć od dawna nie ma jej w sklepach.


Jak dla mnie ideał :)

Jak mawiał Forest Gump: "Boostery są jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiadomo co się trafii".
W moich ośmiu zakupionych nie było praktycznie powtórek, a wiele kart było wielce zacnych.


Dobry, solidny produkt

Prosta, intuicyjna zabawka, doskonała dla dzieci w wieku, w którym młotek cieszy. Niestety po pewnym czasie już tak nie kręci i idzie w kąt.


Jak dla mnie ideał :)

Po wzięciu pudła do ręki czujesz za co zapłaciłeś. Otwierasz i planszówkowe serce rośnie: ło matko! ile tego! To nie jest dobra gra dla żółtodziobów, ale raczej dla tych co już nie jedną nockę przy planszy zarwali. Kawał dobrej gry. Ale trzeba na nią uważać: zdrada i podłość z gry potrafi rzutować na życiowe relacje międzyludzkie.


Dobry, solidny produkt

Dość proste zasady, estetyczne grafiki, solidne wykonanie. Wciągający klimat nurkowej przygody. Dobra rodzinna gra.


W porządku, bez rewelacji

Zaintrygowała mnie tym "wydawaniem dźwięków". Niestety to za mało. Nawet wesołe grafiki nie pomagają. Jeszcze nikt z moich znajomych nie polubił tej gry. Może zasady zbyt pogmatwane jak na taką lekką gierkę? A może kosmiczny klimat nie pociąga? No niby fajna, a grać w nią nie chcą...


Dobry, solidny produkt

Gra wybitnie dla dzieci, i to raczej mniejszych, ale przy tym takich co już potrafią choć trochę liczyć. Maximum turlania kostkami, minimum strategi. Ładne, dość trwałe wykonanie. Ciekawa historia powstania gry.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo dobra gra dla początkujących, nieco gorsza dla planszówkowych weteranów. Proste zasady, mechanika dobrze spleciona z klimatem, estetycze, trwałe wykonanie. Nie warto grać w nią zbyt często, bo gdy wszyscy znają "bilety" na pamięć gra robi się schematyczna i przewidywalna.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Bardzo dobra gra, jedna z najlepszych w jakie grałem, jedna z tych do której się wraca cały czas. Nie wszyscy ją lubią, ale ma grono zagorzałych fanów. I jedno jest w niej szczególnie fajne: widać jak pieniądze rządzą światem. Kiedy pomyśli się o historii przez pryzmat tej gry można dojść do ciekawych, choć smutnych wniosków. Polecam gorąco.


Raczej słaby

Kompletna lipa! Od czasu zakupu, zaraz po pierwszej próbie zabawienia się tym sznureczkiem, leży sobie w pudle i nikogo do tego nie ciągnie. Nie polecam.


Dobry, solidny produkt

Moje dzieci to uwielbiają! Układają w dwu- i trójwymiarze. Różne stopnie skomplikowania łamią główki i młode i starsze, mniej i bardziej sprytne. Łamigłówka którą można schować do portfela. Niestety niezbyt trwała.


Jak dla mnie ideał :)

Kolejny mały, szybki i oparty na dziecinnie prostych zasadach przerywnik między dużymi grami lub coś na początek dla kompletnych nowicjuszy. Jeszcze nie spotkałem osoby, której by się ta gra nie spodobała od pierwszego zagrania. Gra w czasie rzeczywistym jest nieczęsto spotykanym elementem, więc choćby z tego względu warto spróbować. Doskonała na prezent (no może prezencik), bo tania,a niewielu ją zna i jeszcze mniej posiada w swoich zbiorach.


Jak dla mnie ideał :)

Mała, prosta, poręczna i dla wszytskich. Kilkuletnie dzieci mają równe szanse z dorosłymi. Nie da się w to grać całą noc, ale w podróży lub "między zupą a drugim daniem" będzie idealną grą. Polecam!


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Tą wersję lubię bardziej od pierowtnej, bo:
- jest mała i prosta (bo nie ma dodatków)
- ma bardzo przyjazny, "przyrodniczy" klimat
- lasy i rzeki jakoś ładniej mi się komponują niż kanciate zamki
- ciekawe modyfikacje podstawowych zasad
- dla mnie ma to COŚ.
Polecam!


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo dobra gra dla każdego, w każdym wieku, na każdym stopniu zaawansowania planszówkowego.
Zasady proste, do wyjaśnienia w 3 minuty. Wg mnie jest do bardzo dobra pozycja do zarażania nowych ludzi w planszówkowym szaleństwem. Dla weteranów doby przerywnik między bardziej zaawansowanymi tematami.
Pudełko mogłoby być tylko o połowę mniejsze, bo za dużo w nim powietrza.
REBEL jak zawsze na 6.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Dobra rzecz dla miłośników historii i wojskowości. Coś raczej dla maniaków, niż dla przygodnych hobbystów.
Solidna oprawa, duży format (nie mieści się na zwykłej półce!), ładne wydanie. Formacje oznaczone symbolami, które dla niewprawnych mogą początkowo utrudniać odczytanie map.
REBEL niezawodny jak zawsze.


W porządku, bez rewelacji

Dobra gra, ale w odpowiednim towarzystwie. Wesoła, czasem "rzeźnicka" (choć bezkrwawa), trochę losowa, trochę taktyczna. Łatwa, lekka i przyjemna. I dżwięczna...
Warto mieć.


Fajniusia gra dla wszyskich! Dobra jako rozgrzewka przed całonocnym graniem, albo jako przerywnik (bo, np. ktoś wyskoczył do sklepu uzupełnić zapas napojów). Banalne zasady. Gra choć prosta w swej istocie, czasem wymaga solidnego główkowania. Piękne rysunki owieczek, ładne wydanie, ale niektóre "kafelki" mają tendencję do rozwarstwiania się po dłuższym graniu.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Stara gra z przysłowiową "brodą". Dla dzieci, które uczą się liczyć. Zupełnie losowa, bez potrzeby myślenia. Zawarta w zestawie dodatkowa gra może wzbudzić nieco rodzinnej radości, różnymi zabawnymi zadaniami, które trzeba wykonywać w czasie "podróży". Bardzo ładne wydanie.


Pograwszy w to rozszerzenie nieco więcej stwierdzam, że opcja zadań jest jakaś taka "obca". Jakby nie z tej bajki, nie w tym klimacie... Zarabianie "zadaniami" w moim odczuciu nabiera znaczenia dopiero w czasie gry w dużej grupie, bo sumy, które są zdobywane w czasie całej gry są raczej niewysokie i 2-3 dodatkowe pieniążki mogą być bardzo istotne.