Jagmin - recenzje

Kości są ciemniejsze i mniej wyraziste niż na zdjęciu. Są też bardziej opalizujące. Jakość wykonania może być i da się grać. Mogłoby być jednak lepiej.


Jak dla mnie ideał :)

Poprosiłem o kości jasnoniebieskie, a ponieważ jest kilka wariantów i odcieni to spodziewałem się wszystkiego. Otrzymałem dokładnie takie jakie chciałem. Są lekko turkusowe z białymi oczkami. Dla mnie ideał. ;)


Dobry, solidny produkt

Nie jestem fanem serialu. Widziałem tylko film na podstawie którego powstałą poprzednia edycja tej gry. Jako fan pewnie oceniłbym tą grę wyżej, ale mnie klimat westernu rozgrywającego się w kosmosie nie pociąga. Za to lubię mechanikę Cortex i byłem ciekaw jak wygląda jej nowsza odsłona w konkretnym dziele. Jestem zadowolony.

Przy okazji, jakość tego wydania jest lepsza od gry Serenity, choć tamta była już bardzo wysoka.


Dobry, solidny produkt

Jestem zafascynowany od lat uniwersum tej gry i po małych wpadkach z grą bitewną liczyłem na coś lepszego, a tak dostałem dobry przewodnik gracza i kiepski podręcznik podstawowy. Do zapoznania się z grą, a nawet jej uniwersum ten podręcznik w zupełności wystarcza.


Dobry, solidny produkt

Podobnie jak w przypadku opisu Imperium w "Dziedzictwie Sigmara" tak i tu czuję lekki niedosyt. Ten dodatek mógłby być niemal nowym settingiem dla graczy znudzonych grą w Imperium.

Nie mniej jest to całkiem przyjemny podręcznik, który choć w części urozmaica świat Warhammera.


Jak dla mnie ideał :)

Mimo, że nie jest to pełnoprawny opis settingu do FAGE (taki dopiero ma się ukazać), to i tak dostarcza wystarczającej liczby informacji by rozegrać kawał kampanii znanej z internetowego show Wila Wheatona.

Jak nie przepadam za kupowaniem kampanii to ten dodatek szczerze mi się podoba. Nie mogę doczekać się kolejnej części o oficjalnego settingu.


Jak dla mnie ideał :)

Wreszcie Chaos został porządnie opisany, a dodanie bohaterów z Norski uważam za dodatkowy atut. Żeby tak wszystko było pięknie opisane.


Dobry, solidny produkt

Przyzwoita dawka informacji o Imperium, jednak wydaje mi się, że po tylu latach od pierwszej edycji można by napisać sporo więcej o głównej arenie działań naszych poszukiwaczy przygód. Czuję lekki niedosyt.


Jak dla mnie ideał :)

Zawsze fascynowały mnie Skaveny w WFRP, a ten dodatek świetnie je prezentuje.


W porządku, bez rewelacji

Po pierwszym dodatku należało by się spodziewać, że forma kolejnych wzrośnie. Tak się nie stało dlatego tylko trója.

Żeby było jasne, nie mam nic do zawartości. Jest przydatna, ale jakość wykonania poniżej oczekiwań.


W porządku, bez rewelacji

Kupiłem dla "Sprawl Adventurers!" i się nie zawiodłem. W sumie to nie zawiódł mnie żaden z przedstawionych światów, a tylko sama forma dodatku. Nie wiem jak to możliwe, ale jest on jeszcze gorzej wydany niż podstawka, co dziwi przy tak niewielkiej objętości.

Zawartość polecam, za to wykonania w żadnym razie.


Raczej słaby

Jak na mój gust to słaby restart "legendy". Wiele rzeczy odbiega od dzisiejszych standardów wydawniczych, a tematyka pierwszego numeru wręcz odstrasza. Nie chodzi o wspominki, które są jak najbardziej na miejscu. Brak jest po prostu czegoś, co przykuło by nowego czytelnika do pisma. Poza tym płacimy za czasopismo tyle co za grę podobnych rozmiarów.

Na razie nie znalazłem niczego interesującego w nowym MiM.


W porządku, bez rewelacji

Całkiem przyzwoita reedycja dodatku do WFRP 2. Cena to największa wada, bo poprzednie wydanie było niewiele droższe, ale w twardej oprawie i kolorze.

Zawartość jak to zbrojownia, trochę wszystkiego. Dobrze, że nie jest to dodatek będący jedynie zbiorem tabelek.

Jak ktoś lubi poruszać podczas gry kwestie ekonomiczne to dodatek dla niego lub niej.


W porządku, bez rewelacji

Jeżeli jesteś nową osobą w papierowych grach fabularnych i chcesz zostać prowadzącym ten poradnik z pewnością ci podpowie jak to osiągnąć. Co więcej podpowie ci czego unikać na początku i co robić dalej, gdy się na czymś zatniesz.

Doświadczeni MG mogą odbyć podróż sentymentalną do początków swojego mistrzowania, a jeżeli są dostatecznie otwarci to nawet może uzupełnią swoją wiedzę na temat cudzych stylów gry.

Reszcie ta pozycja po prostu się nie spodoba, bo albo burzy ich wizję hobby, albo nie daje im nic nowego.


W porządku, bez rewelacji

Powiem jedno - Pacific Rim.

Podręcznik wygląda jak adaptacja tego filmu na Fate. Niestety to także jego największą wada, bo o ile fajnie jest pograć sobie czymś giga lub przeciwko czemuś giga, to gra nie oferuje nic ponad to. Jakby to była inna mechanika, to jeszcze by to uszło, ale przy brązowej regule można było to rozegrać za pomocą samego Fate Core. Liczyłem na coś ambitniejszego, co pozwoli mi wzbogacić moje sesje Fate.

Moja ocena jest podyktowana brakiem widocznych zmian w stosunku do Fate.

Sam podręcznik jest bardzo dobrze wydany i zilustrowany.

Jeżeli więc szukasz gry o pojedynkach gigantycznych potworów i robotów na mechanice Fate to polecam.


Raczej słaby

Oceniam sam starter, nie grę. Liczyłem, że poprawiono błędy z wydania elektronicznego takie jak odnośniki do nieistniejącej karty postaci na końcu "jazdy próbnej" (sic!). Obramowanie skopiowane z podręcznika i ustawione na zakładce "zasadach gry" co przeczy zawartości. Mapka jedynie Wanadii, gdy w tekście co i rusz są odnośniki do innych kontynentów. Wiele zasad jest tylko zasygnalizowana, bez uproszczenia na potrzeby startera. Rozumiem, że to taka zachęta, ale po co dawać pół strony opisu zasady, której nie można zastosować w Starterze?

Myślałem, że przyda mi się jako wprowadzenie nowych graczy lub przynajmniej ściąga dla starych, ale za bardzo nie wiem jak można by wykorzystać ten starter. Może jako wprowadzenie do świata i glosariusz?


Dobry, solidny produkt

To mój zestaw steampunkowy, tym razem w odmianie clockpunkowej i od razu jest lepiej. Cyfry są czytelniejsze i bardziej kontrastujące względem tła. Wzór nadal jest trochę przytłaczający, ale nie tak bardzo jak w poprzednim rodzaju kości. Postęp widać także w samym opakowaniu. Teraz kości nie rozsypują się po pudełku, bo są w plastikowej wyprasce. Brakuje mi tylko trochę opowiastki z tyłu pudełka. ;)


Jak dla mnie ideał :)

Podręcznik wręcz wzorcowo wykonany. Piękna, twarda, lakierowana okładka kryjąca niemal 150 kolorowych stron na kredowym papierze. Bardzo dobrze rozplanowana treść i dobrze dobrane ilustracje. Jedyne co mi się nie podoba to karta postaci, która nie zawiera wielu przydatnych elementów marnotrawiąc miejsce na te mniej przydatne.

Od strony treści to wiedziałem czego się spodziewać po internetowym show Wila Wheatona. Mimo to byłem pozytywnie zaskoczony. Zasady szybko się przyswaja i jeszcze szybciej stosuje. Wiele elementów przypomina tradycyjne D&D, ale tylko od tej pozytywnej strony.

Jednym słowem, produkt godny polecenia.


Dobry, solidny produkt

Podręcznik bardzo przydatny, nawet bez znajomości settingu, jako źródło inspiracji do gry w realiach fantasy na zasadach Fate. Jest krótki i przystępnie napisany. Oprawa nie jest szczególnie zachwycająca, ale też nie przeszkadza. Jest kilka nowych reguł, w tym magii, w stosunku do Fate Core.


Dobry, solidny produkt

Na razie zachowawczo daję 4, ale system wygląda na kompletny i przede wszystkim grywalny. Mimo sporej objętości wydaje się być napisany przystępnym językiem, bez zbytnich udziwnień mechanicznych w stosunku do Fate Core. Oprawa robi bardzo pozytywne wrażenie i nawet mimo braku koloru widać za co się płaci.