Ricco - recenzje

Jak dla mnie ideał :)

Piękna gra zarówno pod względem graficznym jak i konstrukcji. Jest bardziej abstrakcyjna niż gry głównego nurtu i bardziej nastawiona na snucie opowieści. Tematycznie dobrana dobrze do mechaniki (albo na odwrót). Mamy poczucie kierowania klanem w najważniejszych jego aspektach. Warto spróbować bądź zaadaptować niniejsze zasady do L5K.


Dobry, solidny produkt

Ewentualnie można by się przeczepić do grafik. Bo to że są w ciemniejszych odcieniach nie przeszkadza a dodaje klimatu. Jednak trochę zbyt mało konkretne jak dla mnie, pozbawione szczegółów, przez co mniej pomagają wyobrazić sobie realia prezentowanej krainy. Rzecz gustu.


Jak dla mnie ideał :)

Po czasie jednak stwierdzam że w stosunku do promocyjnej ceny w przeliczeniu na stronę tekstu podręcznik jest rewelacyjny.


Dobry, solidny produkt

Szkoda, że podręcznik już nie jest dostępny bo pozwalał na grę w dość mrocznej scenerii dość lubianej przez fanów gier fabularnych.


Jak dla mnie ideał :)

Wyśmienita gra - brakuje 6 w skali. Japońska perfekcja. Solidne nawiązania historyczne. Mechanika wycyzelowana do tematyki, oddająca wydarzenia historyczne, jednocześnie ciekawa i dająca przyjemność grania. Gra wojenna ograniczona do jej esencji, oddziały, blef, taktyka, rozstrzyganie starć. Wszystko w bardzo estetycznym wykonaniu. Cena wysoka jak na planszówkę ale uważam, że jest tego warta. Zasady są dość proste i jeśli tylko klimat wojenny nie jest przeszkoda to można zacząć w nią grać z niewielkim doświadczeniem jako gracz czy też w młodym wieku i doskonalić swoje posunięcia z partii na partię niczym Go.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo sławna i znana na całym świecie polska gra. Nowa odsłona dostarcza solidne, starannie wykonane komponenty. Zasady bez zmian dostarczają masę wymagającej rozrywki. Każdy ruch to mini łamigłówka i analiza możliwych do wykonania ruchów niczym w szachach. Gra dobra dla osób lubiących bezpardonową konfrontację. Może nie dla zupełnie początkujących ale dla już obytych z kilkoma prostszymi tytułami.


Jak dla mnie ideał :)

Solidne wyzwanie dla umysłu, wyobraźni i sprawnych paluszków. Trudność daje bardzo wysoko postawioną poprzeczkę i można się zbyt łatwo zniechęcić więc zdecydowanie proponuję jednak zacząć od czegoś prostszego.


Jak dla mnie ideał :)

Wyjątkowo udana mechanika pozwalająca na emocjonujący wyścig w rozbudowie swojej krainy. Zasady krążenia, wybierania i odrzucania kart jest nowatorski i nawet starym wyjadaczom dostarczy interesujących wyzwań. Ale sama gra jest też dość przystępna dla początkujących graczy. Nie nudzi się zbyt szybko i pozwala na przyjemne doskonalenie swych taktyk w kolejnych partiach.


Jak dla mnie ideał :)

Solidne wykonanie. Osobiście preferuję kości matowe gdyż pozbawione ozdobników są bardziej czytelne. Możliwość zakupienia ich w wielu różnych kolorach pozwala na łatwiejsze rozróżnianie na stole bądź adaptowanie pod własne zasady. Ja używam jako znaczników przeciwników i równocześnie liczników HPków na mapach taktycznych w grach fabularnych RPG.


Jak dla mnie ideał :)

Przyjemna gra narracyjna w opowiadanie historii zainspirowanymi odkrywanymi kartami. Karty ociekające klimatem, bardzo ładnie narysowane. Przydatne również do gry fabularnej The One Ring wraz z dołączonymi zasadami rozszerzającymi podróże. Warta nabycia.


Dobry, solidny produkt

Ładne wydanie Love Lettera w innym klimacie. Zasady gry, jak i oryginalnej, interesujące, bazujące na sporej interakcji, blefie i czytaniu zamiarów przeciwnika. Dobre szczególne w czteroosobowej ekipie.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo dobra gra fabularna ale trzeba przyznać iż skomplikowana. Zasady są bardzo ciekawe, świeże i inspirujące. Jest ich jednak sporo więc albo trzeba nastawić się na tuzin przygód by w ich trakcie. krok po kroku doskonalić swą wiedzę o systemie. Albo trzeba być doświadczonym graczem, który poświęci sporo czasu na przygotowania i zaznajomienie z zasadami. W złożoności pomagają krótkie, bardzo zwięzłe rozdziały które jasno i konkretnie opisują poszczególne elementy. Na pewno warto spróbować w poszukiwaniu czegoś nowego. Ładnie, estetycznie wydany podręcznik.


Dobry, solidny produkt

Największą zaletą dodatku jest plastikowa tacka na dodatkowe żetony. Bo tych z pozostałych dodatków nie było gdzie pochować. Dodatkowe rasy są ok, nie widać błysku geniuszu ale odpowiednio urozmaicają pulę już dostępnych.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo dobre rozszerzenie, nie rozumiem słów krytyki na forach. Dobre karty, dobra dodatkowa mechanika zbierania artefaktów obcych, estetyka bez zarzutu a do tego to ciągle ten genialny RFTG w kolejnej odświeżonej odsłonie.


Dobry, solidny produkt

Solidna pozycja ale reprezentująca raczej typową euro-grę. Ładnie i estetycznie wydana ale trzeba się nastroić na klimat antyczny bo rozgrywki są dość suche. Dużo myślenia i optymalizowania ruchów.


Jak dla mnie ideał :)

Rewelacyjna gra dla dwóch osób. Pozwala poczuć wojenny konflikt, ekspansję, terytorialne zakusy a wszystko w gęstym sosie historycznym. Czasami dużo lepiej kupić grę projektowaną specjalnie dla dwóch osób niż brać grę teoretycznie tylko odpowiednią dla różnej ilości graczy. Tu jest bardzo interesująca rywalizacja dzięki kreatywnemu wykorzystaniu mechaniki budowania talii kart. Sporo kombinowania i możliwości ale na każdym kroku czuć klimat wojennej opowieść jaka miała przed laty miejsce.


Jak dla mnie ideał :)

Epicka kampania w każdym tego słowa znaczeniu. 30 lat (TRZYDZIEŚCI) rozpisanych wydarzeń, spotkań, zmieniającego się świata oraz krótkie coroczne przygody z wieloma miejscami gdy bohaterowie graczy mogą wpłynąć na losy świata gry. Solidna robota dająca zapas pomysłów na wiele gier.


Dobry, solidny produkt

Bardzo dobra gra logiczna wymagająca sporej ilości móżdżenia. Raczej dla dwóch osób tylko. Zasady przystępne i dające się szybko wytłumaczyć ale dają sporo zabawy w obmyślaniu kolejnych posunięć na planszy.


Dobry, solidny produkt

Z Munchkinem jest tak, że się go albo lubi albo nie lubi. Specyficzna gra, raczej imprezowa ale równocześnie dla osób znających odniesienia i łapiących żarty i parodię z innych gier oraz pop-kultury. Nie każdemu podejdzie szczególnie jeśli nie grał w przygodowe gry czy to komputerowe bądź planszowe albo fabularne.


Jak dla mnie ideał :)

Bardzo ładne kości w stosunkowo przystępnej cenie (patrząc na inne zestawy kości do Fate). Są czytelne ale też klimatycznie ozdobione. Losowy kolor okazał się biały więc dla mnie rewelacja.