Anna - recenzje

Jak dla mnie ideał :)

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczona. Dotychczas nie grałam w gry typu wykreślanego i dopiero pandemia zmusiła mnie do sprawdzenia gier tego typu. Welcome To... początkowo nie wzbudziło mojego zainteresowania, ale z racji wielu pozytywnych opini postanowiłam jednak spróbować i miło dać się zaskoczyć.

Gra jest bardzo sympatyczna i ma proste zasady, liczenie punktów może być trochę bardziej skomplikowane przy pierwszych dwóch-trzech podejściach. Ale tak to baardzo prosta i zdecydowanie ma syndrom "a może jeszcze jeden raz".

Bardzo przyjazny jest też tryb solo, trzeba się nadal nieźle nakminić. Bardzo polecam


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Mandala to prosta i przyjemna gra, kolorowe karty i w sumie proste zasady.

Do czego się przyczepię, to że te proste zasady są wytłumaczone w bardzo zawiły sposób.

Ciekawa plansza w formie ręcznika/bieżnika, bez której w sumie możnaby się obejść.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Ciekawy dodatek ale nowa frakcja jest zdecydowanie inna i trzeba nauczyć się nią grać.

Zdecydowanie nie podoba mi się dzielona płytka frakcji, lepiej by było gdyby pudełko było dłuższe a płytka cała.


Fajny dodatek przynoszący interesujące karty otwartej produkcji - czyli można produkować u konkurencji! Świetnie się sprawdza.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Gra ciekawa, chociaż zdectydowanie dla graczy grubszego kalibru - w sumie dwu częściowa bo najpierw budujemy nasz statek a potem ruszymy nim w kosmos. Reguły dość skomplikowane i zdecydowanie brakowało nam czasu na zbudowanie statku.Ale koncepcja dość ciekawa.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jakoś nie mogłam się do tej gry przekonać za pierwszym razem. Dopiero druga i trzecia rozgrywka dała podstawy by powiedzieć "fajna gra"!

Dość prosta i fajnie gra się z dzieciakami nawet takimi w wieku 6 lat, co zasady pojmują w mig, i nawet ogrywają dorosłych :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Świetna gra stosowana jako przerywnik przy dłuższych rozgrywkach, lub nawet jako na cały wieczór do rozgrania kilka razy. Zaczeliśmy od zestawu "początkowego" i przeszliśmy do "trudniejszego" - albo raczej trochę innego.
Doszliśmy też do wniosku, że przy takich dwóch zestawach można w kartach namieszać i nie zawsze dawać lepsze karty.

Gra jest bardzo ładna wizualnie i świetnie wydana. Wypraska trzyma wszystko w porządeczku. Mechanika jest bardzo ciekawa i dotychczas z taką się nie spotkałam. Opcji jest niby mało, ale trzeba poznać dobrze karty by kombinować jeszcze bardziej.

Trochę się przyczepię do wielkości kości, dla osób o małych dłoniach, są troche niewygodne do rzucania.


Mała, zgrabna, zmyślna :) Rewelacja jeśli chcemy pograć w coś szybko ale nie koniecznie trywialnie. Gra karciana, która ma w sobie fajną mechanikę, karta ktora może byc i produktem i budynkiem. Ciekawa mechanika surówców, i prostego kombinowania. Jeśli lubicie Osadników z Imperium ale jest to zdecydowanie za długa gra, to sprawdzie "O mój zboże!"


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Świetna gra, kostki nadają losowości ale możliwośc podpięcia się pod cudzą akcję dodaje pola manewru. Prosta mechanika i fajnie wykonane elementy. Mimo wersji angielskiej bardzo nie trzeba znać języka do pierwszych gier.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Ogródek to prosta gra w układanie własnych grządek. Na początku mieliśmy trochę wątpliwości czy starczy elementów dla wszystkich czterech graczy. Po rozpoczęciu rozgrywki zasady szybko stały się jasne, grządek ani kwiatów nigdy nie zabrakło a czas był spędzony bardzo przyjemnie. Gra jest prosta, nawet dzieci nie będą miały problemu ze zrozumieniem zasad. Interakcji jest dosyć mało, a negatywnej nie ma wcale, więc jeśli lubicie taki układ to jest to świetna gra rodzinna.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Przepięknie wydana, solidne elementy, zajmujące jednak duuużo miejsca. Na początku gra nie wywołała entuzjazmu, dużo zasad do zrozumienia, kombinowanie i tylko sześć rund. Po kilku rozrywkach, jedna z ulubionych gier na grubsze myślenie. Nadal nie lubimy że ma tylko sześć rund, jest to zdecydowanie ograniczenie i wpływa mocno na przjętą strategię.

Przy tej grze trzeba mocno główkować i to nie tylko o alchemii, także jak zdobyć punkty do wygranej bo dróg jest parę. Zdecydowanie dobre dla ludzi lubiących ryzyko.

Długa rozgrywka, nam mimo już lepszej wprawy zajmuje w trzy-cztery osoby około trzech godzin. Ale warto bo zabawa przednia.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Bardzo klimatyczna gra, sporo interakcji zarówno pozytywnej jak i negatywnej, ale negatywną łatwo złagodzić lUB nie stosować. Faza budowania dinozaura przezabawna, ale.też dość strategiczna bo budujemy by zdobyć jak najwięcej punktów w różnych kategoriach. We wszystkich się nie da, co sprawia, że dostaje się trochę elementu skryte konkurencji. Bardzo fajna i myślę, że też dzieciom sprawi tyle frajdy co dorosłym.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Bardzo sympatyczna i prosta gra, chociaż w więcej osób kombinowanie jest ciekawsze. Przepiękne grafiki, ciekawe elementy dodają grze atrakcyjności. Polecam dla początkujących graczy, na szybką rozgrywkę.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

W porządku, bez rewelacji

Gra zdecydowanie wymaga bardzo, bardzo uważnego przeczytania instrukcji. Zdecydowanie lepiej grać z kimś kto już raz grał. Bardzo fajna plansza w postaci trójwymiarowego pociągu. Ciekawa mechanika gry, chociaż sprawiająca że gra jest chaotyczna i czasami zaskakująca. Dla ludzi lubiących kiedy ich plany są psute.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Bardzo interesująca gra dla początkujących graczy. Zasady są łatwe do wytłumaczenia, a podglądanie co robia inni gracze pozwala na dodatkowe pomysły. Posiadanei strategi nie jest super ważne, a czasami ryzykowne zagrania dają więcej zabawy i punktów iż przemyślane. Bardzo ciekawy jest sposób ograniczenia dostępnych akcji - mamy 10 punktów do wykorzystania w każdej rundzie, a koszt danego ruchu jest sztywno określony. Bardzo fajna rozgrywka.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Dobra gra, wciągająca i długa rozgrywka. Na początku trochę skomplikowana, ale po pierwszej partii wiadomo o co chodzi. Każda z czterech nacji ma swoje własne rodzaje kart co uatrakcyjnia rozrywkę jeśli się czasami zmienia.
Co ciekawe nawet jeśli na początku gra nam nie idzie to potem jedna karta potrafi doprowadzić wszystko do rozwinięcia rozgrywki. Na cztery osoby graliśmy trzy godziny.... a nie czuło się tego nawet przez moment. Polecam chociaż na początku byłam bardzo sceptyczna.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Ciekawa koncepcja z przeźroczystymi kartami, z których układamy hasła - a możemy je na siebie nakładac, tworzyć "animację" co zwiększa prawdopodobieństwo zgadnięcia. Czasami brakowało mi kształtów. Hasła bywają bardzo łatwe i trudne, przedstawiają czasami koncepcje które trudno zobrazować. Dużo zaleźy od kreatywności i wiedzy osób z którymi gramy. Doskonała nie tylko dla młodych graczy, ale też tych starszych, którzy bawią się równie dobrze.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Tokaido to bardzo klimatyczna gra, a wersja deluxe dodaje klimatu dzięki pięknym figurkom, metalowym monetom i płycie z muzyką. Najlepsza rozgrywka to w cztery lub pięć osób gdzie trzeba trochę bardziej pokombinować aby trafić na wybrane pole.

Jak dla mnie ma tylko dwa minusy:
1. figurki trzeba pomalować (chodź to pewnie plus dla fanów malowania)
2. Pudełko jest duże, nieporęczne i trochę kiepsko zorganizowane.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Z początku gra wydaje się chaotyczna i zupełnie bez klimatu, nie mówiąc już o interakcji z innymi graczami. Jednak po paru partiach zaczynają się wyłaniać zależności, komplikacje i strategie które warto rozważać. Fajna pozycja, może być bardzo ciekawa dla graczy lubiących komputerową cywilizację.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Podobnie jak w podstawce mechanizm gry jest prosty, natomiast dodanie elementu bonusu regionalnego jest interesującym urozmaiceniem. Na początku lekko niezrozumiałym, później jednak dający ciekawe efekty - nie tylko punktowe :) Jak każda gra z serii Ticket to Ride zdecydowanie godna polecenia. Afryka jako zmało znany kontynent jest dodatkowym urozmaiceniem.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: