Jak dla mnie ideał :)
Świetna kooperacja, w której nie mamy pełnej wiedzy - kości naszego partnera są tajemnicą i nie możemy o nich rozmawiać. Dzięki temu musimy komunikować się poprzez konkretne ruchy, przewidywanie i odczytywanie intencji - trochę jak w brydżu. Fajna gra dla par, polecam!
Nie spełnia moich oczekiwań :(
Gra o zmarnowanym potencjale. Apka i ogólny vibe jest super - jesteście załogą podwodnego myśliwego. Niestety nałożona jest na to fatalna mechanika aktywacji, zgodnie z którą twoi ludzie mogą zrobić dwie rzeczy na krzyż w czasie swojej zmiany, a potem przez 8 godzin stoją jak kołki. Do tego trzeba ciągle przekładać gdzieś mnóstwo żetonów, żeby zrobić jakąś prostą rzecz - zamiast zabawy jest przesuwanie znaczników. Nie bardzo nawet jest jak to naprawić (zaktualizowane zasady w mojej ocenie tego nie naprawiają) - wszystkie pozostałe mechaniki bazują na tych aktywacjach (jak rany, itp.).
Szkoda, bo pierwsze kilkanaście minut pokazuje, że to mogłaby być fajna gra. Niestety nie jest.
Jak dla mnie ideał :)
Na razie poprowadziłem pierwszy scenariusz na mechanice Gliny i bardzo podszedł zarówno mi jak i ekipie. Fajnie przygotowane opisy morderców, ich historie i motywacje. Do tego garść NPCów oraz ciekawych miejsc i przygoda detektywistyczna gotowa!
Jak dla mnie ideał :)
Najlepsza gra planszowa na świecie, po prostu :). W trakcie gry podejmujemy mnóstwo ważnych decyzji, każdy ruch jest istotny, a obserwowanie przeciwników - kluczowe. Gra nawiązuje do klasyki Sida Meiera, ale robi to o wiele lepiej niż inne "adaptacje". Nie ma tu co prawda planszy i elementu eksploracji (ważnego w grze komputerowej), ale czyni to grę tylko lepszą. Często próby wiernej adaptacji powodują, że gra jest niepotrzebnie skomplikowana, zbyt losowa, itp. Cywilizacja Poprzez Wieki nie wpada w te pułapki i stawia w 100% na grywalność, zamiast na odwzorowanie wszystkich mechanizmów z komputerowego oryginału.
Jak dla mnie ideał :)
Gra, w którą ostatnio zagrywamy się rodzinnie, wcześniej katowaliśmy ją na wyjeździe wakacyjnym. Za każdym razem po rozgrywce poczucie, że coś można było zrobić lepiej, że gdyby lepiej zaplanować, lepiej wykonać - można byłoby jeszcze wycisnąć ten jeden punkt, który zdecydował o wygranej. Świeżo po premierze filmu wchodzi jeszcze lepiej :).