t0mashpl

Miejscowy

Gdańsk

Obserwowani

3 użytkowników

Obserwujący

9 użytkowników

Zobacz wszystkich

Jak dla mnie ideał :)

Pierwszy raz zagrałem w Splendor na Festiwalu Gramy 2014 w Gdyni i od tego momentu jest to mój numer 1 jeśli chodzi o gry. Jest to gra prosta, ale wymagająca nieco pomyślunku. Zasady gry da się wytłumaczyć w 3 minuty i każdy powinien sobie z nimi poradzić. Wykonanie - rewelacyjne. Żetonów nie chce się wypuszczać z dłoni. Efekt budowy samonapędzającego się mechanizmu widoczny jest już od pierwszych ruchów. Gra idealnie skaluje się pomiędzy dwoma i czterema graczami, umożliwiając w każdym przypadku zastosowanie namiastki negatywnej interakcji, jaką jest blokowanie kart do kupienia. Polecam zdecydowanie tym, którzy lubią szybkie, ale niepozbawione emocji rozgrywki.


Jak dla mnie ideał :)

Nigdy nie grałem w bardziej uroczą grę niż Takenoko. Banalne zasady ubrane w prześliczną oprawę graficzną sprawiają, że do gry chce się powracać wielokrotnie. Wygłodniała panda spodoba się na pewno młodszym, ale zapewniam, że i starsi gracze znajdą w niej mnóstwo radości. Losowość ogranicza się w grze do układu w stosach kafli, kart celów oraz do rzutu kostką, ale nie dominuje to rozgrywki, bo kostka pozwala skorzystać z jednego z przywilejów, które są dobrze zbalansowane. Gra idealna na prezent, imprezę, romantyczny wieczór we dwoje. Podejrzewam, że głębsza analiza mechaniki ruchów pandy mogłaby się przydać również naukowcom w ochronie tego wymierającego gatunku.


Szybko, prosta i tania gra. Czasami z przyjemnością sięgamy do szybkiej rozgrywki po jakimś męczącym tytule.


CV

CV

Dzisiaj miałem okazję zagrać w grę "CV" od wydawnictwa Granna. Co mogę o niej powiedzieć? Kilka rzeczy na pewno:
1. Gra jest świetnym przykładem typowej gry familijnej, bez rozdmuchanej mechaniki, z w miarę prostymi zasadami.
2. Zasady, mimo tego, że są dość proste, nie są jednoznacznie wyjaśnione w instrukcji, przez co pierwsza partia z moją lubą zakończyła się małą aferą o sensowność zasad. Faktem jest, że dopiero wyjaśnienie znalezione w internetach dokładnie rozjaśniło moje wątpliwości i nadało sens przebiegowi gry.
3. Gra jest wykonana po prostu ślicznie. Rysunki na kartach są kapitalne, karty są dobrej jakości, kostki wyglądają super, planszetka natomiast sprawia wrażenie solidnej.
4. Zbyt duża losowość i zerowa interakcja. W grze wszystko zależy od rzutu/rzutów kostkami i kart z życiorysu, które dają jakieś tam bonusy. Mimo tego nie da się nic zaplanować, a wszystko zależy od przypadku. Niemniej jednak wpisuje się to doskonale w kanon gier dla każuali i sprawdza całkiem smakowicie.
5. Cele nie są zbalansowane i ich realizacja niekoniecznie przekłada się na zwycięstwo i często nie daje zauważalnej przewagi. W jednej rozgrywce ja z realizacji celu dostałem 3 pkt, moja luba 21 pkt, a i tak wygrałem 10 punktami. Podważa to nieco ideę realizacji celu, który wg mnie powinien dawać jakieś wymierne korzyści.
6. Do grania wystarczy niewielka przestrzeń (niewielka planszetka + max 4 zestawy kart życiorysu dla graczy + miejsce na karty odrzucone i żetony)
7. Gra nie trwa przesadnie długo, aczkolwiek w rozgrywce czteroosobowej mogą pojawić się dłużyzny wynikające ze zbyt długiego rozgrywania rund przez innych graczy.
8. Jeszcze raz zerowa interakcja. Trochę szkoda, że absolutnie nic, co dzieje się u innych graczy nie dotyczy nas samych (poza kartą "Koleżanka z pracy", ale to w zasadzie sprowadza się do wykorzystania zdolności innego gracza na naszą korzyść).
9. Gra odkrywa przed nami swoje tajemnice już w pierwszej rozgrywce. 3 stosy kart nie zmieniają się (poza kolejnością kart w tychże) i w każdej rozgrywce wiemy, jakie karty pojawią się na planszy i mniej więcej kiedy.
10. Gra kosztuje mniej niż 100zł i jeśli nie jesteście starymi wyjadaczami, lubiącymi łamać mózgi na strategiach, to z czystym sumieniem polecam Wam "CV". Istnieje ogromne prawdopodobieństwo, że właśnie tym tytułem będziecie w stanie zarazić swoich krewnych i znajomych pasją albo chociaż sympatią do gier planszowych.


Jak dla mnie ideał :)

Moje żetony były krzywo wysztancowane, przez co w poprzednim moim komentarzu (już usuniętym) dałem ocenę 4/5. Napisałem jednak maila do Wydawnictwa Portal w tej sprawie i jeszcze tego samego dnia dostałem zapewnienie, że wyślą mi poprawnie wydrukowane żetony. Słowo się rzekło, dziś żetony przyszły w stanie o wiele, wiele lepszym niż poprzednie. Zmieniam zatem ocenę z 4/5 na w pełni zasłużone 5/5.


Bartosz Mroziński

Liczba recenzji: 187

Radosław Michalak

Liczba recenzji: 382

Radzio27

Liczba recenzji: 20

Nataniel

Liczba recenzji: 55

Vehabir

Liczba recenzji: 3

Bartosz Mroziński

Liczba recenzji: 187

Marta

Liczba recenzji: 0

Antros

Liczba recenzji: 8

Radzio27

Liczba recenzji: 20

Patrykc75

Liczba recenzji: 2

AcidRock

Liczba recenzji: 50

Hinge

Liczba recenzji: 20