Piotr
0 użytkowników
0 użytkowników
Dobry, solidny produkt
Problemy z balansem i zbyt szybko rozkładana na łopatki mechanika.
Konkretna zawartość pudełka, dobre wykonanie i porządny insert.
Już gorzej, gdy mówimy o samej różnorodności:
- tylko 4 przeciwników (z kilkoma kartami postaci), co w mojej ocenie szybko prowadzi do jednorazowego przeżycia (już po 1 partii zostaną w pamięci co chwilę odświeżane karty złoczyńcy),
- 5 typów kart rozgrywki (atak A, atak B, obrona, ruch i garstka specjalnych),
- bohaterowie kierowani przez graczy, tych jest już więcej, przy czym wyraźnie możemy ich podzielić na Tiery (tacy co oszczędzają od 0-1 do 1-3 ruchów indywidualną umiejętnością), przez co przy wyborze sami sobie możemy zrobić krzywdę.
Mechanika pandemica, gdzie jednak zbyt prosto przewidzieć kolejne wydarzenia, więc przejęcie gry przez lidera liczącego karty (zwykle poniżej kilkunastu, gdzie naprawdę śledzimy 2-3) jest bardzo prawdopodobne. Oznacza to frustrację przewodnika, gdy się go nie słucha, lub tylko pozorny udział innych graczy, którym się dyktuje gdzie muszą iść i co zrobić, bo "w stosie jest 9 kart, mamy więc od 1 do 3 ruchów (9 w stosie/3 wykładane) do pojawienia się tutaj znacznika (33% szansy na karę)".
Wprowadzenie nutki znaczącej nieprzewidywalności (przemieszczanie się droidów, losowe desanty?), urozmaicenie złoczyńców (karty jednorazowe, dokładanie kart przy osiągnięciu n-tej pętli tj. "poziomu zagrożenia"), ciekawsze (choćby graficznie) karty rozgrywki i balans postaci to niestety długa lista rzeczy, której bym oczekiwał.
W skrócie - mimo wszystko fajna gra, niestety bliżej jednorazowa i bardzo łatwa do rozgryzienia, tzn. nie rzucająca żadnego wyzwania dla osób obeznanych w temacie. Przy tej cenie to się nie broni, nie sądzę bym ponownie rozłożył nawet przy nowym składzie graczy, co jest jednak pożądaną cechą planszówki.
Raczej słaby
Trudne do oceny, jednak nie mogę się nie odnieść do poprzedniej odsłony - koszulki nie pasują do poprzedniej wersji, same w sobie są bardzo duże (sumaryczne ~3 mm zapasu prawa-lewa/góra-dół), przy dopasowanych insertach/tackach to jakieś nieporozumienie. Szkoda, dziesiątki gier w koszulkach od rebela i trzeba zmienić dostawcę, i to nie robiąc komuś na złość, tylko po prostu w tych koszulkach karty stają się za duże.
Jedna gwiazdka dodana na samo wykonanie, reszta odjęta za zagadkę z tym rozmiarem i mocniej widoczny zgrzew.
Jak dla mnie ideał :)
Gra genialna - bogate wydanie, solidne wykonanie, ciekawa mechanika, prosta i jednocześnie rzucająca wyzwanie. Jedyną "wadą" jest grupa docelowa, tj. podane zalety dot. gry rodzinnej, dla zabawy a nie po mistrzostwo.
Gracz za każdym razem ma co robić; jak szczęście się nie uśmiechnie, można wybrać plan awaryjny, jednak to co robimy prawie zawsze jest podyktowane stołem - bierzemy najlepszy dla nas kafelek, który jest oczywisty dla wszystkich. Można zmniejszać losowość dobierając kafelki manipulujące pozycją na planszy (dostępnym "rynkiem"), ale ten 1 czy 2 ruchy z 12 przeznaczone na zabezpieczanie zwykle są zbyt kosztowne.
Również sam setup, zależny od liczby graczy - mamy dwie drogi do zwycięstwa, gdzie już przy losowaniu kafelków do gry może się okazać, że nasza strategia jest z góry skazana na przegraną, bo w grze nie będzie potrzebnych płytek.
W każdym razie, pomimo tych wad, wyzwaniem zostaje sprostanie tym przeciwnościom, sama rozgrywka jest bardzo płynna, szybka, banalna do zrozumienia dla młodszych i starszych, jednocześnie nadal buduje napięcie - czysta przyjemność obcowania z planszówką, dla niedzielnych graczy pozycja obowiązkowa.
Jak dla mnie ideał :)
Dodatek wprowadzający bezpośrednią, negatywną interakcję wymierzoną w konkretnego gracza - przy założeniu, że ratujemy się tym przed przegraną, a nie jesteśmy po prostu złośliwi (np. przy naszym ostatnim ruchu) - czemu nie.
Opisy łatwiejsze do załapania w porównaniu z drugim dodatkiem, również te skrócone w tytule; wydaje się czary mogą też wiele bardziej namieszać - fajne urozmaicenie podstawowej wersji, wprowadza więcej pieprzu, jednocześnie trzeba mieć mocniej na uwadze graczy, którym odebranie wygranej (wszyscy na jednego) może się nie spodobać.
Dobry, solidny produkt
Poszerza dostępną pulę akcji specjalnych - polecam nimi żonglować mniej losowo, w zależności od graczy i ich zaawansowania, by nie psuć wrażenia z gry niepotrzebnym skomplikowaniem, np. odrzucając te, z których nikt nigdy nie korzysta.
Opisy ogólnie są "ciężkie", tytuły też nie pomagają ("ponownie użyj karty" dla dobrania, błędne użycie słowa kluczowego), z czasem do wyuczenia po obrazkach, na starcie zabija dynamikę.
No i wspominana instrukcja, trzeba sobie samemu wydrukować, bo nawet jak zostawicie wypraski, to nie wiadomo który kafelek gdzie był. Ciekawe.




