Jak dla mnie ideał :)
Bardzo solidne wykonanie. Kostki pozwalają rozwijać wyobraźnie i są świetne dla dzieci. Dostawa rebela szybka i bezproblemowa :)
W porządku, bez rewelacji
Zestaw kupiony ze względu na kości których wtedy nie można było nigdzie dostać.
W środku mamy skrócone zasady z F&D, przygodę, kości, mapke, parę postaci i trochę tokenów.
Przygoda w zestawie jest nawet jak na przygodę dla początkujących strasznie okrojona. Sprawę pogarsza fakt że jest to de facto połowa przygody bo drugą część trzeba sobie ściągnąć ze strony FFG. Żadnych rewelacji choć możliwe że dla kogoś kto ma pierwszą styczność z RPG się przyda.
Mapka jest całkiem niezła i można ją wykorzystać do własnej przygody więc ma jakiś użytek.
Skrócone zasady i folio postaci to po prostu skrócone zasady i o ile pozwalają teoretycznie zagrać to stanowczo polecam mieć podręcznik podstawowy tym bardziej że F&D jest już dostępny w sprzedaży. Choć może być jakikolwiek bo zasady są i tak identyczne w każdym.
Tokeny są przydatne, zwłaszcza punktów przeznaczenia które z jednej strony są jasne a z drugiej ciemne więc łatwo można je wykorzystać na sesji.
Co do samych kości. Cóż mam nadzieje że kości które można kupić samodzielnie są lepszej jakości bo te zaczęły się już ścierać raptem po może 10 sesjach. I jak na taką cenę to ich jakość jest stanowczo za niska.
Ogólnie zestaw który warto kupić dla kości i tokenów jeśli nie ma ich aktualnie na stanie. W innych przypadkach lepiej sobie darować i kupić podręcznik podstawowy w którym również mamy przygodę dla początkujących a kości kupić osobno.
Jak dla mnie ideał :)
Przez długi czas wahałem się z zakupieniem Edge of Empire. Głównie z faktu dziwnej na pierwszy rzut oka mechanice i konieczności posiadania specjalistycznych kostek. W końcu się przełamałem i jestem niezwykle zadowolony.
Po pierwsze podręcznik jest ślicznie wydany. Jakoś papieru, twarda okładka, świetne grafiki w środku. Widać że FFG naprawdę się postarało z tym produktem. Co prawda na początku trochę raziła mnie w wielu miejscach mało kontrastowa czcionka ale to chyba kwestia przyzwyczajenia. Skład podręcznika jest o wiele lepszy niż w innych systemach FFG choć wciąż nie jest idealny.
Co do samej treści. Mechanika z początku bardzo skomplikowana okazuje się być prosta i bardzo narracyjna. W podręczniku jest wiele przykładów co i jak powinno działać a także jak tworzyć i odczytywać pule kości. Ostatecznie wszystko sprowadza się do ilości sukcesów.
Tworzenie postaci daje wiele możliwości i mechanika wyjątkowo ma wpływ fabularny na postać i nie jest to tylko zlepek statystyk. Jest dużo talentów, specjalizacji i umiejętności a wszystko to sensownie skonstruowane.
Mechanika walki jest szybka i również mocno narracyjna. Choć bardziej rygorystyczna niż normalna która pozwala dowolnie interpretować rzuty. Co akurat jest na plus. Ponadto walka toczy się nie tylko na ubitej ziemi ale także w kosmosie a rozpisanie zasad bitew kosmiczny mocno zachęca do korzystania z takiego rodzaju potyczek.
Rozdział mistrza gry poza standardowym mięchem o tym jak prowadzić faktycznie porusza parę istotnych tematów i nawet doświadczony MG może coś nowego wynieść z lektury tego rozdziału.
Podsumowując jest to świetny system, dający ogromne możliwości graczom i MG. Czuć w nim klimat gwiezdnych wojen. Póki co jest to najlepszy system z uniwersum Star Wars jaki widziałem w ostatnich latach.
Dostawa Rebela na 5+ wszystko szybko i sprawnie (nawet szybciej niż zazwyczaj)
Dobry, solidny produkt
Szybka luźna lektura. Jeśli ktoś lubi klimat starcraft'a lub chce się dowiedzieć co działo się pomiędzy wings of liberty i heart of the swarm to jest to obowiązkowa pozycja.
W porządku, bez rewelacji
Całkiem ok choć na pierwszy rzut oka wydaje się to mało wydajna opcja.