sklep z grami, gry rpg, gry planszowe, role-playing, role playing, karciane, karcianki

Menu

Paweł

Komentarze tego użytkownika

Zdobyte trofea

Obserwowani i obserwujący

Komentarze (18)


Traveller: Core Rulebook (2016)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 14.11.2017

Oceniając ten produkt obiektywnie i bez retrospekcji, w oderwaniu od poprzednich wydań trzeba powiedzieć, że otrzymujemy porządnie wydany, bardzo dobrze opracowany i przemyślany podręcznik. Wszystko opisane zostało po klarownie i po kolei. Tworzenie postaci, umiejętności, mechanika czy walka wszystko czytelnie i z przykładami. Dla osób, które nie miały jeszcze styczności z Travellerem wspomnę, że mamy do czynienia z mechaniką opartą o D6. Postać budujemy w oparciu o sześć statystyk. Trzy z nich opisują atrybuty fizyczne postaci a pozostała połowa określa cechy mentalne. Tło postaci jej historie i umiejętności budujemy w trakcie procesu tworzenia PC, klasycznie względem wcześniejszych wydań, w oparciu o czteroletnie okresy czasu podczas, których nasza postać zdobywa umiejętności i doświadczenie. Nie wchodząc w szczegóły, w podręczniku znajdziemy również listę kilku obcych jakie nasz podróżnik może napotkać na swojej drodze, garść sprzętu i pojazdów a także zestawienie paru statków kosmicznych. Zdecydowanie najsłabszą częścią podręcznika jest mocno lakoniczny opis świata, który – jeśli nie wyobraźnią mistrza gry to informacjami powszechnie dostępnymi z uniwersum Travellera wręcz domaga się uzupełnienia. W odniesieniu do wydań wcześniejszych, to nowa edycja jest wręcz bestialsko obdarta z informacji i opisów. W zamian dostajemy generalnie lepiej przemyślaną i opracowaną formę pozostałych treści w pięknej kolorowej formie.

2

Coriolis RPG - The Third Horizon

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 08.10.2017

Nie dostrzegam tu rewolucji jakie miały być udziałem tego systemu. Coriolis zapowiadało się cudnie ale w efekcie - w moim odczuciu - wypadło tak sobie. Pomysł na budowę świata niby fajny. Taki inspirowany bliskim wschodem powiew świeżości. W finalnym wykonaniu, mnie nie tak jak autorom kojarzył się bardziej z Diuną niż Ridickiem, choć nie zaprzeczam jakieś konotacje do tego ostatniego istnieją. Za najbardziej zmarnowany potencjał uważam sam świat do, którego nie wiem po co pompuje się np. takie dziwactwa jak kosmitów wyłaniających się znienacka z odmętów gazowego olbrzyma. Zresztą sama koncepcja horyzontów jest dla mnie trochę jakby nieprzemyślana. Kolejna rzecz, która rozkłada błyskotliwość tego systemu to grafika. Niby podręcznik jest piękny i kolorowy ale w moim odczuciu - z dosłownie kilkoma wyjątkami - malowany ręką abstrakcjonisty pseudoartysty, który większą ilością kolorowych plam, symulujących rozmycia akcji, pokrywa swą artystyczną indolencję. Mechanicznie OK. Choć tu też nie dostrzegam w tym rewolucji a jedynie system skrojony na miarę proponowanego setingu. Jak dla mnie mechanika -opierająca się o K6 - przypomina bardziej rozbudowaną (i oczywiście dopracowaną) ale jednak opierające się o sukcesy rozwiązanie zastosowane przez FFG w serii The End of the World.

2

Star Wars: Age of Rebellion - Lead by Example

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 08.10.2017

Mam mieszane uczucia względem tego dodatku. Ewidentne i konsekwentne naciąganie graczy, gdzie w zamian za zakup dostajemy - klasycznie trzy rasy, dedykowane talenty i garść sprzętu i pojazdów. O ile pierwszy segment dodatku - rasy i talenty nie odbiegają standardem od przygotowywanych do tej pory we wcześniej wydanych rozszerzeniach o tyle drugi ze sprzętem i pojazdami wypada gorzej. Sporo gorzej. Nie mogłem tu oprzeć się wrażeniu, że autorzy albo nie mieli pomysłu co upchać albo już im się bardzo nie chciało i powrzucali byle co i byle jak. Niestety w kontekście pojazdów zabrakło nawet grafik. Sytuację podręcznika ratują tylko zasady starć grupowych w dużej skali. Osobiście mam sentyment - bo miałem szczęście eksperymentować prowadząc i grając - do taktycznych czy nawet strategicznych kampanii gdzie gracze nie tyle uczestniczą bezpośrednio w wydarzeniach co nimi kierują i planują. Tylko ten fragment dodatku sprawia, że zamiast oceny 1 daję aż 3.

1

My Little Pony: Tails of Equestria RPG - The Curse of the Statuettes - Adventure Pack

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.10.2017

Świetnie wydany dodatek zawierający wszystkie uzupełnienia podręcznika podstawowego takie jak Ekran mistrza gry, kości i karty postaci w formie bloku. W zestawie znajdziemy także świetnie przygotowaną przygodę.

2

My Little Pony: Tails of Equestria RPG

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 08.10.2017

Podręcznik świetnie przygotowany i opracowany. Prosta mechanika, nie za dużo zasad, klarowny język, sporo opisów i masa grafik sprawiają, że już przy czytaniu mamy dużo zabawy. Jeśli ktoś szuka systemu by pokazać dzieciakom co to RPG to MLP jest najlepszym wyborem. W podręczniku znajdziecie opis wszystkiego co niezbędne by rozpocząć przygodę z kucykami. Opis świata, wraz z mapą, opis ras oraz bohaterów, mechanikę, talenty i sprzęt. Nie zabrakło także startowej przygody. Podręcznik zawiera także zestaw tabel symulujących rzuty kośćmi. Rzecz przydatna bo system wykorzystuje je od K4 do K20 (im wyższy poziom umiejętności/cechy tym większa kość).

3

Shadowrun: Anarchy

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 20.02.2017

Podręcznik absolutnie godny polecenia. Nie oceniłem go na 5 tylko dlatego, że egzemplarz, który dostałem wygląda trochę tak, jakby miał przygodę z wodą (być może podróż przez ocean miała bardziej dramatyczny charakter niż może się wydawać). A może to tylko wina jakości papieru ? Nie mniej cała górna krawędź książki jest delikatnie pofalowana. W prawdzie, nie przeszkadza to w czytaniu, ale psuje obraz produktu. Nie mam pretensji do sklepu, bo ciężko to zauważyć gdy książka jest zamknięta choć uważam, że można zweryfikować stan podręcznika przed wysyłką zwłaszcza, że zamówienie było staranie opakowane co wyklucza winę firmy kurierskiej. Co do samej treści, raz jeszcze polecam. Lektura jest znacznie lżejsza niż klasyczna 5 wersja podręcznika. Dostajemy dokładnie to co obiecują autorzy. Podręcznik jest samowystarczalny i jeśli chcemy zacząć przygodę z Shadowrunem to dzięki tylko temu zakupowi możemy to zrobić. Dodatkową zaletą jest możliwość konwersji postaci w obie strony. Jeśli więc gramy z użyciem pełnej mechaniki to możemy uprościć sobie życie i z migrować się do wersji Anarchy. Z drugiej strony jeśli brak nam szczegółów to płynnie możemy wskoczyć w pełne wydanie Shadowruna. W podręczniku Anarchy brak opowiadań i mnogości grafik, choć ich ilość czy obecność nie jest tu bynajmniej wadą. Książka jest wydana bardzo ładnie i pozostaje w idealnej proporcji między treścią a wyglądem. Dodatkowo, z mojego punktu widzenia, podręcznik jest nieco lepiej napisany niż jego klasyczny brat a proponowane uproszczenia mechaniki, barwne i czasem zabawne opisy sprawią, że czyta się go szybko i przyjemnie.

5

Star Wars: Citizens of the Galaxy - Adversary Deck

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 29.03.2016

Jeśli chodzi o sklep, to zakup i dostawa na 5 - w moim przypadku zadziałało tu też powiadomienie o dostępności produktu więc daje jeszcze +. Co do samych kart, oceniając sam pomysł, bez wahania daje 5. Zdecydowanie pożyteczny gadget, ułatwiający życie MG i samo rolplejowanie. Ale ... Za wykonanie kusiło mnie by dać 1. Dramat. Karty nie są foliowane, zatem ich częste używanie spowoduje dość szybkie zużycie. Jasne, można założyć koszulki ale niesmak pozostaje i trwałości samej karty takie rozwiązanie nie podniesie. Grafiki na obrazki dobierali chyba po ciemku i to z tych, które były średnie lub kiepskie. Dlaczego wśród tylu dostępnych i występujących w podręcznikach rysunków postaci, w 99% wybrali akurat nijakie i wyjęte z kontekstu, pozostanie dla mnie tajemnicą. Na koniec pozostaje jeszcze kwestia niewielkiej ilości kart w pakiecie po którym spodziewałem się jednak różnorodności, przecież galaktyka jest wielka .... Malutkim plusem jest tylko opis archetypu na karcie, choć i tu nie mogę pozbyć się wrażenia "bylejakości". Podsumowując. Być może jestem malkontentem i za cenę 35 zł. nie powinienem wymagać za dużo ale osobiście czuję się zawiedziony bowiem spodziewałem się czegoś znacznie fajniejszego, graficznie i jakościowo na poziomie podręczników. Karty wykorzystam ale niesmak do FFG mam coraz większy. Mogli za karty życzyć sobie więcej ale przyłożyć się do pracy bo pomysł jak już pisałem wyżej jest naprawdę dobry.

1

Star Wars: Imperials and Rebels - Adversary Deck

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 29.03.2016

Jeśli chodzi o sklep, to zakup i dostawa na 5 - w moim przypadku zadziałało tu też powiadomienie o dostępności produktu więc daje jeszcze +. Co do samych kart, oceniając sam pomysł, bez wahania daje 5. Zdecydowanie pożyteczny gadget, ułatwiający życie MG i samo rolplejowanie. Ale ... Za wykonanie kusiło mnie by dać 1. Dramat. Karty nie są foliowane, zatem ich częste używanie spowoduje dość szybkie zużycie. Jasne, można założyć koszulki ale niesmak pozostaje i trwałości samej karty takie rozwiązanie nie podniesie. Grafiki na obrazki dobierali chyba po ciemku i to z tych, które były średnie lub kiepskie. Dlaczego wśród tylu dostępnych i występujących w podręcznikach rysunków postaci, w 99% wybrali akurat nijakie i wyjęte z kontekstu, pozostanie dla mnie tajemnicą. Na koniec pozostaje jeszcze kwestia niewielkiej ilości kart w pakiecie po którym spodziewałem się jednak różnorodności, przecież galaktyka jest wielka .... Malutkim plusem jest tylko opis archetypu na karcie, choć i tu nie mogę pozbyć się wrażenia "bylejakości". Podsumowując. Być może jestem malkontentem i za cenę 35 zł. nie powinienem wymagać za dużo ale osobiście czuję się zawiedziony bowiem spodziewałem się czegoś znacznie fajniejszego, graficznie i jakościowo na poziomie podręczników. Karty wykorzystam ale niesmak do FFG mam coraz większy. Mogli za karty życzyć sobie więcej ale przyłożyć się do pracy bo pomysł jak już pisałem wyżej jest naprawdę dobry.

1

Star Wars: Scum and Villainy - Adversary Deck

Oceniam produkt na: 3 - w porządku, bez rewelacji

dodano: 29.03.2016

Jeśli chodzi o sklep, to zakup i dostawa na 5 - w moim przypadku zadziałało tu też powiadomienie o dostępności produktu więc daje jeszcze +. Co do samych kart, oceniając sam pomysł, bez wahania daje 5. Zdecydowanie pożyteczny gadget, ułatwiający życie MG i samo rolplejowanie. Ale ... Za wykonanie kusiło mnie by dać 1. Dramat. Karty nie są foliowane, zatem ich częste używanie spowoduje dość szybkie zużycie. Jasne, można założyć koszulki ale niesmak pozostaje i trwałości samej karty takie rozwiązanie nie podniesie. Grafiki na obrazki dobierali chyba po ciemku i to z tych, które były średnie lub kiepskie. Dlaczego wśród tylu dostępnych i występujących w podręcznikach rysunków postaci, w 99% wybrali akurat nijakie i wyjęte z kontekstu, pozostanie dla mnie tajemnicą. Na koniec pozostaje jeszcze kwestia niewielkiej ilości kart w pakiecie po którym spodziewałem się jednak różnorodności, przecież galaktyka jest wielka .... Malutkim plusem jest tylko opis archetypu na karcie, choć i tu nie mogę pozbyć się wrażenia "bylejakości". Podsumowując. Być może jestem malkontentem i za cenę 35 zł. nie powinienem wymagać za dużo ale osobiście czuję się zawiedziony bowiem spodziewałem się czegoś znacznie fajniejszego, graficznie i jakościowo na poziomie podręczników. Karty wykorzystam ale niesmak do FFG mam coraz większy. Mogli za karty życzyć sobie więcej ale przyłożyć się do pracy bo pomysł jak już pisałem wyżej jest naprawdę dobry.

0

Dungeons & Dragons: Player's Handbook (edycja angielska)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 01.02.2016

Z mojego punktu widzenia, minusem jest alfabetyczna lista czarów oraz organizacja ekwipunku. Wydanie bardzo ładne choć jak w wypadku MG brakuje mi "tego czegoś" w samej oprawie graficznej.

2

Dungeons & Dragons: Dungeon Master's Guide (edycja angielska)

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 01.02.2016

Bardzo ładnie wydany podręcznik, choć moim zdaniem zabrakło tu efektu "wow". Być może jestem malkontentem ale moim zdaniem jakość grafik mogła by być nieco lepsza. Oprawa kolorystyczna też trochę odstaje od klimatu - choć to kwestia gustu - a o nim się nie dyskutuje.

2

Star Wars: Force and Destiny - Core Rulebook

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 31.01.2016

Idealne dopełnienie wcześniejszych dwóch gałęzi świata czyli Edge of the Empire oraz Age of Rebelion. Podręcznik świetnie wydany, jak wszystkie z serii. Ciekawie rozwiązana kwestia jasne i ciemnej strony mocy, ich przenikania i balansowania między nimi postaci. Jako jedyny z nowej serii GW umożliwia granie przed powstaniem Imperium.

1

Star Wars: Age of Rebellion - Strongholds of Resistance

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 31.01.2016

Miałem nadzieję, że obok fantastycznego wydania - co jest już standardem dla tej serii, znajdę coś czego jeszcze nie było a z tytułu wynikało że powinno. Chodziło mi mianowicie o sprzęt i informacje na temat umocnień naziemnych. Niestety, nie znalazłem tam nic z rzeczy na jakie liczyłem. Dodatek opisuje z grubsza kilka rebelianckich "typowych" placówek, w sposób mocno telegraficzny. Nie ma tam mowy o uzbrojeniu stosowanym w takich instalacjach, o zabezpieczeniach brak pojazdów itp. Słowem nie ma tam nic obok ładnej kolorowej mapki (bynajmniej nie przedstawiającej całości danej placówki) i mocno teoretycznej paplaniny dla kilku opisanych lokalizacji. Określenie ich "typowymi" też jest mocno przesadzone. Daję 4 tylko za jakość wydania bowiem merytorycznie to zwykła 3. Widać Wydawca postanowił już kompletnie skupić się na zarobkach, racząc graczy zebranymi od niechcenia mało konkretnymi informacjami. Szkoda.

0

Star Wars: Age of Rebellion - Core Rulebook

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 11.08.2015

Świetnie wydany podręcznik, doskonale wpasowany w klimat przez oprawę graficzną. Dwa mankamenty duże mankamenty powszechne dla całej serii Gwiezdnych Wojen wydawanej przez FFG - mało opisanych grywalnych ras w podstawce bo tylko 6 (jak na świat gdzie bycie obcym to powszechność to zdecydowanie cienko) oraz mocno średnia jeśli nie do kitu, mechanika walki pojazdów. Nie obniżam za to oceny z uwagi, że powyższe wynika raczej z zachłannej polityki FFG niż przypadkowego błędu lub niechlujstwa.

0

Star Wars: Edge of the Empire - Dangerous Covenants

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 11.08.2015

Trzeci obok Lords of Nal Hutta i Enter the Unknown dodatek do Edge of the Empire warty zakupu. Podręcznik niezbędny dla drużyny preferującej rozwiązania siłowe. Soczysty klimat i sporo sprzętu gwarantuje dobrą zabawę i asa w rękawie w każdej prawie sytuacji. Zwłaszcza wtedy, kiedy liczy się kaliber ;)

0

Star Wars: Edge of the Empire - Lords of Nal Hutta

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 11.08.2015

Obecnie najlepszy dodatek do Edge of the Empire. W końcu możemy zapoznać się bliżej z Hutami czego nie było nam dane doświadczyć we wcześniejszych edycjach Gwiezdnych Wojen. Dodatkowo opisany sektor Huttów, klasycznie sprzęt i statki - słowem full wypas. Minusem - choć nie obniżam oceny z uwagi na to, że jest to efekt polityki wyciskania pieniądza przez FFG, a nie mankament tego akurat podręcznika - tylko 3 dodatkowe rasy i opis statków, który trochę razi z uwagi na ich częściowe powtórzenia w ramach pozostałych systemów serii Gwiezdnych Wojen. Aż się prosi by FFG wydało spójne rozszerzenie z rasami, pojazdami i statkami - ale na tym oczywiście nie zarobią więc nie będzie.

1

Star Wars: Edge of the Empire - Core Rulebook

Oceniam produkt na: 5 - dla mnie ideał :)

dodano: 11.08.2015

Graficznie i tematycznie - rewelacja. Masa obrazków podkreślająca klimat a dodatkowo bardzo ciekawe podejście do tematu Gwiezdnych Wojen. Umożliwienie graczom wcielenia się w postacie nie związane bezpośrednio ze stronami konfliktu czyli Rebelią i Imperium. Otwiera to nowe możliwości i pozwala poznać świat GW od zupełnie nowej strony. Łowcy głów , szmuglerzy, badacze i inne archetypy postaci z pogranicza światła i cienia dostarczą sporej ilości zabawy w znanym bądź co bądź świecie w zupełnie nie znany dotąd sposób. Jedyne do czego się można przypiąć to kulejąca, moim zdaniem, mechanika walki pojazdów. Reszta, nawet z powszechnie uważanym za kontrowersyjny, pomysłem wprowadzenie nietypowych dedykowanych kości ma sens w ramach całości a co ważniejsze w praktyce działa całkiem sprawnie. Cena podręcznika... cóż wydaje mi się że za grubą oprawę, kilkaset stron pełnego koloru i kipiącą klimatem oprawę graficzną - warto.

2

The End of the World: Zombie Apocalypse

Oceniam produkt na: 4 - dobry, solidny produkt

dodano: 29.04.2015

Całkiem udany początek ciekawie zapowiadającej się nowej serii RPG wydawanej przez FFG. Podręcznik zawiera kilka słów dla początkujących, opis (całkiem sprawnej i szybkiej) mechaniki opartej na kościach K6 oraz 4 scenariusze wpisujące się w temat i zapewniające co najmniej kilka sesji dobrej i różnorodnej zabawy. Zaproponowane scenariusze opisują różne rodzaje końca świata związane z pojawieniem się zombie. Kiedy znudzą nam się umarlaki wlokące się za naszymi graczami a słowo „mózgi” stanie się męczące, możemy zacząć grę od nowa, wybierając inny seting gdzie będziemy mieć do czynienia np. z groźniejszym przeciwnikiem, szybkimi i sprytnymi ofiarami pasożyta kontrolującego ciała ludzi, które zainfekował. Nie jest to nowinką ale autorzy proponują by gracze, oczywiście w miarę chęci i możliwość grali sobą a nie super bohaterami z pół tonową ciężarówką sprzętu i amunicji. Ustawienie sesji, w w której gracze będą sobą we własnym mieście opanowanym przez zombie może być ciekawe i niestandardowe a także, wprowadzić trochę „ożywienia” w dotychczasową grę. Podręcznik solidnie wydany, szyty w grubej oprawie.

1