Vulgrim - recenzje

Jak dla mnie ideał :)

Przydadzą się do nadchodzących prac nad sandboxem. ;) Czy to pogoda, czas, pora dnia, kierunek itd. do wszystkiego się nada.


W porządku, bez rewelacji

Jak samo określenie oceny mówi - w porządku, bez rewelacji. Szczerze to szkoda mi wystawiać taką ocenę, bo przy takim hype'ie na OHET spodziewałem się czegoś naprawdę solidnego i świeżego.
Wydanie jest niezłe, ale zwykły papier przy takich rozmiarach byłby moim zdaniem lepszy. Szczególnie gdy ktoś nie lubi załamywać kartek czy okładek książek. Kwestia rozrobienia, uprzejma uwaga. ;)
Co do zawartości to nie porwała mnie ona. Czekam z niecierpliwością na kolejne materiały, które odblokowano, ponieważ moim zdaniem (będąc rozpuszczonym przez jakieś Warhammery, Pathfindery czy inne) klas mogłoby być spokojnie więcej. Szczególnie, że nie zajmują one wiele miejsca. Chociaż może nie o miejsce chodzi?
Graficznie jest bardzo fajnie. Wiadomo, że nie może być tego zbyt wiele żeby nie przyćmiło tekstu, ale to na szczęście się udało.
Co do rozgrywki, nie mam zastrzeżeń, choć system "tak i..., nie ale..." spotykałem już wcześniej i traktuję to jako dodatkowy element to mechaniki koncepcji. Zastanawiam się tylko jak poprawnie miałoby wyglądać zdobywanie punktów do rozwijania postaci skoro gracz ma być jednocześnie niezwykłą postacią i określać przed testem, że chce go z automatu oblać...


Jak dla mnie ideał :)

Kostki są bardzo czytelne i jak chyba każda od Rebela świetnie prezentuje się na stole. ;) Bardzo udany prezent.


Jak dla mnie ideał :)

Produkt może i nie jest bardzo obszerny, ale na pewno zawiera masę informacji nie tylko inspirujących do własnej twórczości, ale także pomocnych w ulepszaniu/usprawnianiu tego co już wypracowaliśmy. Twarda oprawa plus dobra jakość papieru oczywiście są ważne, ale nie tak jak szata graficzna, która (oczywiście) będąc kadrami z serialu dodaje klimatu. ;)


Jak dla mnie ideał :)

Dostałem je w prezencie. I jestem bardzo zadowolony. Cyfry są wyraźne i nie ma problemu z odczytaniem czegokolwiek. Wzór jest tak zrobiony (wraz z doborem kolorów) że nie ma mowy o pomyleniu wyniku.


W porządku, bez rewelacji

Dobrze, że tanie. Samo tło tego co chce przekazać gra jest ciekawe, może nie oryginalne, ale cóż... Warhammer FRP czy inny D&D też nie są.
Widzę, że gra powinna posiadać bardziej rozbudowane opcje grania innymi "typami" bohaterów bo te przedstawione wydają się morderczo archetypowe, tak że wydaje się że to skompresowane do bólu opcje.
Bardzo na plus przyjąłem te całe techniki walki czy sztuczki nawet jeśli były podobne do niektórych rozwiązań z innych systemów.
Wygląd podręcznika jest bardzo dobry. Twarda oprawa i wytrzymałe kartki zwiastują długie użytkowanie książki. Grafiki oddają styl gry, choć uważam, że autorzy mogli darować sobie te kiczowate komiksy pomiędzy rozdziałami. Zbyt ostro kontrastowały z poważnymi obrazkami w rozdziałów.


Dobry, solidny produkt

Kingsport to prosta, ale przyjemna gra. Szata graficzna jest klimatyczna i wraz z opisami z kart przyzywanych istot, bogów i ras dodają smaku całości.
Minimalnie gorzej wyglądało stawianie czoła badaczom. Zazwyczaj albo kultyści byli zbyt silni albo ktoś podejrzał z Wróżbiarstwa cóż tam czyha. Choć to może być kwestia partii i tutaj losowość kości zadecydowała tak a nie inaczej.
Nie ma 5 ponieważ karty często się powtarzają, jest zwyczajnie za mało wzorów.
Ale przy takiej cenie od Rebela to nie ma co aż tak narzekać ;)


Jak dla mnie ideał :)

To wydanie w twardej oprawie i w takiej cenie to ideał. Inni powinni brać przykład z takich podręczników. Nie wygląda jakby miał się rozlecieć po miesiącu. A poza tym to stara dobra Neuroshima, ;)
Jeśli ktoś się waha to niech lepiej przestanie, to świetna pozycja. Nawet jeśli miałaby tylko stać na półce to przy tych ,,statystykach" i tak dobry interes.


W porządku, bez rewelacji

Kupiłem set wszystkich trzech podstawowych i na tym się zawiodłem najbardziej. Faktycznej użyteczności jest tam tyle, że spokojnie mogliby merytoryczną część zmieścić na dodatkowych 50 stronach do Podręcznika Gracza. Jedyne co w moich oczach ratuje tą pozycję to liczba magicznych przedmiotów, choć Mistrzowie Podziemi są traktowani po macoszemu w kwestii customizacji systemu. Chcesz własnego potwora? Zaklęcie? Przedmiot? Rasę? To weź to co już jest i coś tam zamień. Super, wielkie dzięki...
Wydanie jest takie jak i przy tamtych - sklejone kartki (tak wyśmienitej jakości że się marszczą od nadmiaru tuszu), skrzypiąca okładka i zapowiedź szybkiego rozlecenia się.


Jak dla mnie ideał :)

Solidna robota, nie tracą zbyt szybko czytelności przez ścieranie się cyfr. No i ulubione przeze mnie ,,wady fabryczne", czyli bąbelki w środku. :D
Produkt obowiązkowy dla RPGowca i choćby gracza Magic: the Gathering.


Jak dla mnie ideał :)

W końcu trafia w moje ręce. Abnett to niekwestionowany mistrz z porywającym warsztatem pisarskim. Cały cykl o Duchach Gaunta to godne polecenia tytuły. Nie tylko dla fanów Warhammera 40,000.


Jak dla mnie ideał :)

Protektory spełniają swoje zadanie w pełnym wymiarze tego stwierdzenia. :) Pasują do większości kart jak np. Magic: the Gathering czy w moim przypadku do Warhammer Podbój.


Dobry, solidny produkt

Jako zalety należy wymienić przede wszystkim przejrzystość podręcznika i jego oprawę wizualną. Wszystko co potrzebne jest posortowane w tabelach, które są czytelne. Mało jest ,,skakania" po książce, coś co zawsze mnie irytuje w podręcznikach do RPG.
Poza tym można ponarzekać na sklejanie stron zamiast zszywania. Jednak jakość papieru i twarda okładka sporo rekompensują.
Ogólnie jest to po prostu dobrze napisany podręcznik, który z przyjemnością pochłania się w jeden wieczór ;)


Dobry, solidny produkt

Na początek powiem dlaczego nie 5.
Ano przez politykę zawartości podręczników do D&D. Mianowicie fajnie jest coś sobie poczytać, ale gorzej gdy w pewnych momentach odsyłani jesteśmy do innych podręczników (konkretnie do Dungeon masters's guide) aby dowiedzieć się np. co to za broń, którą posługują się Erynie.
Ale poza marudzeniem jest też naprawdę dużo pozytywów.
-Twarda oprawa (zawsze na to patrzę przy zakupie podręczników)
- Dobra jakość papieru (gorzej że strony są sklejane a nie zszyte)
- Przejrzysty układ tabel ze statami
- Arty (utrzymane w jednym, bardzo dobrym stylu, nie ma swoistej epilepsji estetycznej, którą odczuwałem w takiej Klanarchii)
To solidny produkt i w mojej opinii praktycznie wyczerpuje temat gotowych potworków. No chyba że stać nas na Volo's Guide ;)


Jak dla mnie ideał :)

Spodziewałem się czegoś gorszego i zostałem mile zaskoczony. ;) Gra jest łatwa do opanowania, a daje sporo zabawy. Sądzę, że szybko mi się nie znudzi.
Odkąd do mnie dotarła rozegrałem 6 gier i każda była inna. To duży plus. Nie można tak naprawdę budować armii na chybił trafił, a dla tych co są leniwi twórcy zorganizowali kilka gotowych armii (bodajże po 3 na frakcję). Gra e korony zachęca do kupna dodatków. Nie będą to złote korony w błoto. :P
Polecam szczególnie fanom Warhammera!
Jak tylko będą pieniądze do rozdysponowania to już wiem na co je roztrwonię. :)


Dobry, solidny produkt

Poznałem tą grę na SkierConie. Bodajże drugim. Zagrałem raz. I wystarczyło bym w końcu po latach sobie kupił.
Proste zasady, przyjemnie krótka rozgrywka i paradoksalnie sporo myślenia.
Polecam każdemu, kto lubi się rozerwać przy czymś takim.


Dobry, solidny produkt

Nabyłem jako uzupełnienie dla Dark Heresy i z myślą o poprowadzeniu sesji w przyszłości i nie zawiodłem się. Dobrze wykonany, pełen treści i ilustracji. Świetnie nadaje się jako uzupełnienie ,,bestiariusza" DH.
Widzę tylko mały minus (aczkolwiek kosztowny). Kwestie przynależności do konkretnego kultu konkretnego boga zostały potraktowane po macoszemu. Jeśli chce się kłaść na flav i różnorodność to trzeba zaopatrzyć się w 4 dodatki poświęcone właśnie bogom.
Poza tym, system to kwestia gustu. Dla mnie świetny. :)


Dobry, solidny produkt

Solidne wykonanie i niezawodne działanie. Korzystam z niej od długiego czasu przy grach figurkowych i nie mam jej nic do zarzucenia. Działa sprawnie, więc czego więcej chcieć od miarki? :)


Jak dla mnie ideał :)

Czekałem długo by go dorwać i nie żałuję. Naprawdę porządna książka. Pomaga przy podróżach i opisywaniu mniej znaczących miejsc w Imperium. Na deser kilka, ale za to bardzo fajnych, profesji.
No i w końcu różnice między ludźmi pochodzącymi z różnych prowincji Imperium.


Dobry, solidny produkt

Świetna o ile chce się rozgrywać kampanię ze skavenami w tle. Poza takim przypadkiem wystarczają informacje z Bestiariusza i Księgi Zasad.
Dużo informacji, wskazówki do projektowania własnego klanu szczuroludzi, możliwość grania nimi, konstruowanie broni spaczeniowej i nie tylko.