REXus - recenzje

Jak dla mnie ideał :)

Gra imprezowa polegająca na odgadywaniu intencji "oficera" - pojedynczo lub w grupie. Ładnie wykonana, z prostymi zasadami.

Zdecydowany plus to wariant "na czas" - dla dwóch lub trzech osób (w normalnej konfiguracji 4 osoby to minimum), choć oficjalna aplikacja będąca w istocie stoperem to zbędny gadżet.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Gra zręcznościowa wymagająca nieco myślenia - w sam raz dla dzieci (nawet mniejszych, niż 8 lat), albo... w wersji z negatywną interakcją (podrzucanie wirusów i bakterii) - na imprezę dla dorosłych.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Gra o ryzykowaniu - albo powielamy rozrost, mogąc zyskać coraz więcej, ryzykując utratą wszystkiego, albo bierzemy, co jest. Wygra ten, który przyjmie najlepszą strategię... i będzie miał nieco szczęścia.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Gra dla lubiących nieco abstrakcyjne tytuły, w których budujemy coś na własnej planszy - tak jak Patchwork, czy Azul. Dodatkowy plus to bajkowy klimat. Interakcja między graczami jest niewielka, co nie każdemu może przypaść do gustu.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Rewelacyjnie wykonana gra abstrakcyjna, w której należy w określony sposób ułożyć płytki na planszy. I choć zasady nie są tak proste jak w Patchworku, to jednak fanom Pathworka Azul na pewno przypadnie do gustu.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Kolejna armia, a co za nią idzie - coraz więcej ciekawych sytuacji, które mogą wyniknąć z konfrontacji poszczególnych frakcji. Jeżeli ktoś cały czas orientuje się w zależnościach pomiędzy armiami Heksa, a na dodatek mu mało - pozycja obowiązkowa.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Gra, w której układamy swoistego pasjansa (co przyznają sami twórcy gry w przewodniku video) na wyścigi... z tym, że większość swojej uwagi należy poświęcić na psucie pasjansów przeciwników, niż układanie swojego.

Na plus proste zasady, na minus - potężne pudło, które znacząco utrudnia zabranie gry w podróż (gdyby pudełko było wielkości adekwatnej do zawartości, byłaby to idealna gra turystyczna).


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Przeplatana gra w szachy ze zmiennymi figurami (i w dodatku zmieniającymi właściciela) z grą ekonomiczną - na dobrą sprawę, są to dwie nieco zależne od siebie gry, w które gra się naprzemiennie. Połączenie jest jednak ciekawe. Co więcej - jest to idealna gra w podróż - tak skondensowanego pudełka, mieszczącego się w kieszeni kurtki, jeszcze nie wiedziałem.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Nieco bardziej skomplikowana odmiana Small World. Wprowadza kilka zasad, których nie ma w oryginale, i które nieco gmatwają rozgrywkę. Dla fanów wersji podstawowej pozycja niemal obowiązkowa (zwłaszcza, że za pomocą "Tuneli" lub "Realms" można ją połączyć z oryginałem i grać w 6 osób), początkującym polecałbym podstawę - jest łatwiejsza do opanowania.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Kolejna (obok Dancer) armia, która wywraca zasady gry do góry nogami. Jednak mimo podobieństw do Dancer, gra przypomina raczej Neodżunglę - trzeba jak najszybciej zbudować swoją potęgę i zadać pojedyncze, acz znaczące ciosy.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Dziwaczna armia, w której mamy do dyspozycji trzy Obiekty, będące tak sztabem, jak jednostką i modułem jednocześnie. Poza tym - wyłącznie żetony natychmiastowe. Gra tą armią - jak i przeciwko niej - wymaga porzucenia starych przyzwyczajeń i przemyślenia swojej strategii na nowo.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Gra zręcznościowa w naprawdę małym opakowaniu. Spokojnie można zabrać w podróż. Wykonanie może nie jest najwspanialsze, jednak produkt jest warty swojej ceny.


Gra polegająca na budowaniu własnego miasta, osadzona w świecie Neuroshimy (co dla niektórych będzie zaletą samo w sobie - można znaleźć nawiązania do Hexa i Konwoju). Ze względu na konieczność koncentrowania się przede wszystkim na sobie, interakcja między graczami w niektórych partiach (zwłaszcza przy odpowiednio dobranych frakcjach) może być bardzo, ale to bardzo niewielka. Nie zmniejsza to jednak radości z gry.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Złośliwa armia, spodoba się zwłaszcza zwolennikom Sharash. Raczej dla zaawansowanych graczy (mniej zaawansowani nie wykorzystają w pełni jej potencjału).


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Mechanika gry jest ciekawa, karty służące jednocześnie do zagrywania, płatności, i a symbolizujące surowce to oszczędny, acz oryginalny pomysł. Tempo gry początkowo jest bardzo wolne (można to zmienić za pomocą darmowego dodatku Festyn), jednak w czasie gry bardzo wzrasta.

Wykonanie - może nie jest najlepsze, tym nie mniej nie jest złe. Nie rozumiem tylko idei dołączenia trzech małych ściąg dla gracza - każdej w innym języku.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Prosta gra, sprawdzi się na imprezie. Trochę podobna do kierek - w podobną grę (nie licząc drewnianych ogórków) można by grać za pomocą tradycyjnej talii. W styczniowej promocji - dobry zakup.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Bardzo ciekawe urozmaicenie dla fanów Neuroshimy Hex. Niestety, instrukcja pozostawia nieco wątpliwości (na szczęście dostępne w Internecie filmy je rozwiewają).


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Dobry, solidny produkt

Nowe rasy i jedna bardzo ciekawa zdolność - Przeklęci, która rzuca trochę nowego światła na wybieranie ras. Z jednej strony rasa nie daje nic, z drugiej - jej pominięcie kosztuje, a być może w krótkim czasie uzbiera się na niej sporo monet.

Mankament dodatku taki sam, jak w pozostałych - tylko jedna ściąga.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Gra o niezwykle prostych zasadach (o czym najlepiej świadczy objętość instrukcji) dla dwóch osób. Łączy w sobie grę strategiczną (mamy ograniczony czas i guziki) z Tetrisem (trzeba jak najlepiej układać skrawki materiału, bo na końcu gry każda dziura wiąże się z bolesną stratą punktów). Bardzo przyjemny wypełniacz czasu.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Gra o niezwykle prostych zasadach (o czym najlepiej świadczy objętość instrukcji) dla dwóch osób. Łączy w sobie grę strategiczną (mamy ograniczony czas i guziki) z Tetrisem (trzeba jak najlepiej układać skrawki materiału, bo na końcu gry każda dziura wiąże się z bolesną stratą punktów). Bardzo przyjemny wypełniacz czasu.