Kuhaku - recenzje

Jak dla mnie ideał :)

Dostałem czego oczekiwałem, przyzwoitego wykonania sakiewka.


Wykonanie elementów gry nie pozostawia niczego do życzenia, wszystkie elementy dosyć przymyślane, chociaż pudełko mogłoby być trochę lepiej dostosowane do zawartych w nim elementów. Zasłonki z pięknymi rysunkami cieszą oko.
Mechanika rozgrywki jest dla mnie stosunkowo świeża, lecz uważam, że wskazówki z symbolem skrzyni mogłyby być trochę bardziej przychylne dla Long Johna. Ciekawy pomysł, ale wydaje mi się że wykonanie jest nie do końca dopracowane.
Lekkim zawodem było to, iż na drugiej stronie nie znajduje się jakaś alternatywna mapa, tylko ta sama z inną kolorystyką, a kolory mazaków w niektórych miejscach mogą być nie do końca widoczne.
Potwierdzam obserwacje komentarza niżej, że w małym gronie Long John ma bardzo utrudnione zadanie (prawdopodobnie wynika to z tego, że wszystkie informacje lądują w rękach dwóch graczy i pod koniec mają ich wręcz za dużo).
Instrukcja mogłaby być nieco lepiej napisana, ale niedopowiedzenia dotyczą rzeczy, których raczej można się bez problemu domyśleć.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Bardzo ciekawa i klimatyczna gra z dużą regrywalnością. Jednym z największych atutów gry jest dla mnie ogromna ilość kart oraz ich różnorodność, która sprawia, że rozgrywka jest za każdym razem świeża i prędko się nie znudzi.
Klimat również mile łechta me serduszko, jak również prawdopodobnie wielu innych nerdów, którzy marzą o wycieczce na marsa.
Gra jest ładnie wykonana i posiada ciekawą mechanikę, a efekty kart wydają się być bardzo dobrze zbalansowane.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Bardzo przyjemna i klimatyczna gra, bardzo dobrze wykonana i stosunkowo zbalansowana dla obu stron rozgrywki.
Zdecydowanie gra skorzystałaby na większej ilości postaci do wyboru oraz trochę mniejszej losowości mechaniki walki.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Proste zasady, lecz niebanalnej trudności rozgrywka.
Bardzo dobrej jakości wykonanie, choć pudełko mogłoby być trochę lepiej pomyślane.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Bardzo przyjemna gra o niezapomnianym klimacie, któremu bardzo dobrze towarzyszy wieczorny półmrok.
Pozwala wykazać się zdolnościami detektywistycznymi oraz rozległą wiedzą na przeróżne sposoby w jakie może umrzeć człowiek.
Prawdopodobnie im młodsi gracze tym bardziej klimatyczna :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Pięknie wykonana gra, z bardzo dobrą regrywalnością, której częścią jest niezliczona liczba dodatków.
Gra jest niezwykle łatwa do opanowania, a poziom trudności podczas rozgrywki zależy od synchronizacji umysłu graczy, którą często można odkryć podczas rozgrywki.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Gra z niezwykle prostymi zasadami oraz dynamiczną rozgrywką, w której nie zabraknie śmiechu i rozpaczy.
Sam grając obrałem strategię wybierania czaszki niemal za każdym razem, która wywoływała u moich znajomych niezwykłe emocje :D


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Gra z prostymi zasadami, ale z niebanalnymi wyborami podczas rozgrywki. Piękne wykonanie, lecz brakuje nieco klimatu.
Mimo dużej losowości rozgrywki, można opracować strategie, które z dużym prawdopodobieństwem zapewnią wygraną.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Pełna napięcia i pękająca od ekscytacji gra, a raczej zestaw kart, który pozwala na rozgrywkę w przeróżne gry.
(Z kolegami nawet grałem w wersję w zgadywanie, jaki element będzie wspólny na zakrytej karcie, skończyło się na liczeniu kart)
Bardzo dobra dla szerokiego zakresu towarzystwa, niezależnie od wieku, no chyba, że jesteś powolny i mało spostrzegawczy, wtedy gra staje się prawdziwym wyzwaniem, gdy karta za kartą zostaje Ci zabierana sprzed nosa, a ty w duchu przeklinasz twórców gry.
Wygodne metalowe opakowanie pozwala zabrać grę wszędzie, dobra podczas podróży, czy na szybkie zabicie czasu.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

W grze jest niesamowicie dużo losowości, i trzeba nad nią dobrze zapanować i liczyć, aby udało się ją przejść.
Regrywalność wydaje się być problemem, jednak dla mnie do tej pory nie straciła ona na uroku.
Niezwykle klimatyczna, duże, pięknie ilustrowane karty, oraz prosta, ale ciekawa mechanika rozgrywki.


Gra jak dla mnie trochę niepotrzebnie skomplikowana.
Bardzo dobrze oddaje klimat książek.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jedna z bardziej oryginalnych gier w jakie grałem, chociaż możliwe że jest to po prostu pierwsza gier z jakiejś kategorii, której nie potrafię nazwać :D

Niesamowita regrywalność, bardzo satysfakcjonujące wykonanie (kafelki które się układa są bardzo przyjemne w dotyku i cieszą oko).

Gra jest dobra tak dla prostej i przyjemnej rozgrywki jak i dla skomplikowanych rozmyślań, jak uzyskać najwięcej punktów i rozgromić przeciwników, w 'układaniu witraży'.
Niezapomniana ilość czasu spędzona na rozkminach podczas rozgrywek z bardziej poważnymi graczami.

Jedyne na co można narzekać to stosunkowy brak klimatu.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Gra rzeczywiście w pewnych elementach podobna do Splendoru, ale nie jest to wcale wadą.

Rozgrywkę w obie gry dobrze wspominam, jednak ta wydaje się troszkę lżejsza niż splendor.

Grafiki na kartach lokacji, i sposób w jaki układają się w miasteczko, jest bardzo urzekające.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Super gra dla małej i dużej ilości graczy, zbalansowana rozgrywka, i wspaniały klimat.

W grze czujesz się niczym mistrz nad szeptami próbujący rozpiąć swoją sieć agentów nad miastem Waterdeep.
Zasady wymagają chwili do opanowania, ale wyjaśnia się je dosyć szybko, dobra gra nawet dla początkujących.

Świetnie zaprojektowane opakowanie, otwiera się bez zasysania powietrza, wypraska idealnie dostosowana, nie ma wątpliwości gdzie co wsadzić, każdy element łatwo wyjąć, I elementy nie przemieszczają się podczas przenoszenia.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Bardzo duża regrywalność gry, lecz wydaje mi się, że za dużo zależy od losowości.
Scenariusze w niektórych przypadkach kończą się zdecydowanie zbyt szybko i przez to nie można wykorzystać ich pełnego potencjału.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Raczej słaby

Możliwe, że gra po prostu mi nie podeszła, ale dla mnie jest całkowicie niezainspirowana.
Porównałbym tę grę do bardziej ambitnych 5 sekund, za którą też nie przepadam.
Jest szansa, że gra bardziej spodobałaby się dzieciom, lub ewentualnie w domu starców.
Same wykonanie gry jest porządne, prawdopodobnie jednym z największych jej atutów są kulki do liczenia punktów, które są dosyć ciężkie i satysfakcjonujące w dotyku.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność: