Marianna - recenzje

Gra, która na pewno spodoba się wielbicielom postapokaliptycznego klimatu. Dużo różnych komponentów urozmaica i wzbogaca rozgrywkę, ale też czyni ją dosyć długą. Moim zdaniem występuje też trochę mało interakcji pomiędzy postaciami.


Ciekawy dodatek, urozmaicający rozgrywkę i pozwalający zdobywać dodatkowe punkty. U nas został dodany na stałe do podstawowej talii kart.


Zdecydowanie najlepszy z małych dodatków Everdell, pozwalający zagrywać więcej kart w mieście oraz zdobywać dodatkowe punkty. Polecam!


Dodatek dobry dla tych, którzy lubią negatywne interakcje. Sprawdzi się także jako urozmaicenie rozgrywki w trybie solo.


Dodatek warty kupienia głównie ze względu na koszulki dla zabezpieczenia kafelków pomieszczeń. Niestety 40 sztuk to jednak mało już dla samej podstawki "Pokój 25: Apogeum". Kafelki pomieszczeń z dodatku VIP można wykorzystać w grze w innych trybach, ale raczej nie w kooperacji. Jeżeli ktoś liczy na 2 nowe kafelki z czystymi pomieszczeniami, to rozwiewam wątpliwości, że są to jedynie papierowe nakładki.


Obowiązkowy zakup dla zabezpieczenia kafelków pomieszczeń nie tylko ze względu na ich zużywanie się, ale także z uwagi na różnice w druku między podstawką a dodatkami. Dzięki koszulkom wszystkie kafelki wyglądają identycznie, jedyne co, trochę trudniej się je przesuwa podczas gry.


Świetna propozycja dla 2 graczy. Zasady gry są bardzo proste, ale z uwagi na dużą losowość, trudno przewidzieć w którym kierunku potoczy się rozgrywka, szczególnie, że gracze nie zawsze wykonują swoje ruchy na zmianę. Do tego niezbędna jest przynajmniej odrobina wyobraźni przestrzennej, tak żeby jak najlepiej rozmieścić dobrane kawałki materiału na planszy kołdry.


Gra łatwa i szybka, a z drugiej strony wymagająca przemyślanej strategii i umiejętności planowania. Do tego plus za bardzo ładną oprawę graficzną. Polecam!


Bardzo przydatny dodatek dla miłośników kooperacji. Dzięki dwóm nowym trybom Escape Room i Łamigłówki gracze mogą ze sobą jeszcze lepiej współpracować. Dla lubiących wyzwania i chcących bardziej utrudnić rozgrywkę, interesującą opcją będzie z pewnością gra z wykorzystaniem nowych kart Enigmy lub Mapy w połączeniu z kartami szaleństwa i Z.R.B.

Jedyną wadą tego wydania jest różnica w druku, w efekcie czego widać, które pomieszczenia pochodzą z podstawowej wersji gry "Pokój 25", a które z dodatku "Escape Room". Podobno rozwiązaniem tego problemu są koszulki na kafelki pomieszczeń.


Dobry, solidny produkt

Edycja specjalna„Zamków Burgundii” w wersji „Big Box” to ciekawa propozycja zarówno dla miłośników tej gry, zaznajomionych z poprzednią wersją, jak również dla nowych użytkowników. Zestaw zawiera wersję podstawową oraz kilka dodatków i rozszerzeń, które można ze sobą w łączyć, więc każdy powinien znaleźć coś interesującego dla siebie, niezależnie od tego, czy chce grać sam, przeciwko innym graczom, czy też w wariant drużynowy.

Jeżeli chodzi o jakość wykonania, to mam kilka uwag i to niestety negatywnych. Po pierwsze trafił mi się jakiś feralny egzemplarz, w którym kilka wyprasek było źle nadrukowanych. Do czasu rozpatrzenia reklamacji przez Rebel, pewnie będę musiała się przemęczyć z grą przy użyciu wadliwych komponentów, jak chociażby żetonów robotników z obciętą głową.

Osobom przyzwyczajonym do klasycznej wersji „Zamków Burgundii” odświeżony design może się nie spodobać, choć to oczywiście kwestia gustu. Osobiście uważam, że tak pstrokate kolory najzwyczajniej w świecie utrudniają skupienie w trakcie rozgrywki. Druga sprawa to taka, że niektóre nowe komponenty są zbyt mało czytelne. Najlepiej wyjaśnić to na przykładzie żółtych żetonów włości, w poprzedniej wersji nazywanych po prostu żetonami nauki, na których widnieją symbole zmieniające zasady gry lub mające znaczenie podczas końcowego punktowania. W nowej wersji żółte żetony zostały opatrzone dodatkowo, w moim przekonaniu nic nie wnoszącą, grafiką klasztoru, kosztem zmniejszenia wielkości pozostałych istotnych symboli.

Na koniec dochodzi kwestia rozplanowania poszczególnych elementów zarówno dla planszy głównej, jak i planszach graczy. Osoby, które długo grywały w klasyczna wersję, początkowo mogą mieć problem z odnalezieniem się w nowym układzie. Mnie osobiście najbardziej przeszkadza zaprojektowanie miejsca na wykorzystane kości w lewym górnym rogu plansz graczy. Jako osoba praworęczna, jak większość społeczeństwa, wolałam odkładać je w sposób naturalny w prawym górnym rogu. Teraz w wersji „Big Box” w prawym górnym rogu gromadzone są srebrne monety oraz żetony robotników, po które w trakcie gry sięga się zdecydowanie rzadziej.


Ciekawa gra, przy której można się sporo nauczyć i przy okazji poćwiczyć pamięć. Doskonale trafi w gusta zarówno młodszych, jak i starszych odbiorców. Można grać w parze lub w większym gronie. Świetny pomysł z łączeniem kart z innymi zestawami Timeline, jeżeli posiada się ich kilka w swojej kolekcji.


Ciekawa gra, przy której można się sporo nauczyć i przy okazji poćwiczyć pamięć. Doskonale trafi w gusta zarówno młodszych, jak i starszych odbiorców. Można grać w parze lub w większym gronie. Świetny pomysł z łączeniem kart z innymi zestawami Timeline, jednak warto zwrócić uwagę, że kilka kart z "Nauka i odkrycia" powtarza się w zestawie "Wiedza ogólna".


Ciekawa gra, przy której można się sporo nauczyć i przy okazji poćwiczyć pamięć. Doskonale trafi w gusta zarówno młodszych, jak i starszych odbiorców. Można grać w parze lub w większym gronie. Świetny pomysł z łączeniem kart z innymi zestawami Timeline, jednak warto zwrócić uwagę, że kilka kart z "Wiedza ogólna" powtarza się w zestawie "Nauka i odkrycia".


Dobry, solidny produkt

Dodatek. którego początkowo nie brałam pod uwagę do zakupu, jednak upolowany na PYL za połowę ceny, okazał się strzałem w 10. A, że zazwyczaj gramy w 2 osoby, mogę powiedzieć, że sprawdził się doskonale i z czystym sumieniem polecić go do gry w mniejszym gronie. W Szwajcarii, w moim mniemaniu, odrobinę nieprzemyślany jest system biletów, gdyż wiele połączeń się pokrywa, a kilka biletów z państwami sąsiadującymi jest identycznych.


Gra, jak wskazuje opis, jest faktycznie szybka, a przynajmniej w wersji na 2 graczy, bo tylko w taką miałam jak do tej pory okazję grać. Zasady łatwe, ładna grafika i ciekawa rozgrywka, to niewątpliwe plusy tej pozycji.


Ciekawa gra, dobra na początek przygody z planszówkami. Zasady dosyć łatwe do przyswojenia, później rozgrywka może się różnie potoczyć, w zależności od przyjętej strategii. Gra pewnie wiele zyskuje dzięki dodatkom, jednak w te nie miałam jeszcze okazji grać.


Doskonała gra na 2 osoby. Zasady dosyć łatwe do przyswojenia, później rozgrywka może się różnie potoczyć, w zależności od przyjętej strategii. Gra pewnie wiele zyskuje dzięki dodatkowi "Panteon", jednak w ten nie miałam jeszcze okazji grać.


Super gra na imprezę, o ile graczy nie przeraża odrobina "wysiłku fizycznego". Jednak w tym przypadku zręczność i spostrzegawczość zdecydowanie popłacają, aby jak najszybciej zdobyć totem. Polecam!


Prosta, ale za to szalenie emocjonująca gra. Dzięki łatwym zasadom, doskonale sprawdzi się podczas grania na imprezie, jak również z dziećmi. Polecam!


Rewelacyjna gra, od której zaczęła się moja fascynacja serią "Wsiąść do pociągu". Zdecydowanie najlepsza podstawka dla tych, którzy planują w przyszłości dokupić jakiś dodatki. Dobrze sprawdzi się zarówno na 2 osoby, jak i na większą ilość graczy, choć przy tej drugiej opcji na planszy szybko robi się dość "tłoczno" i zdecydowanie trudniej jest realizować bilety.