Adrian

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

4 użytkowników

Zachwyt nad tym tytułem towarzyszy mi od pierwszej rozgrywki. Wysoki poziom trudności, pięknie ilustrowane karty, niesamowicie klimatyczne opisy i kooperacja! Tak, to właśnie zupełnie nowe podejście do gier karcianych, oczywiście tych z poletka FFG, które stanowi niesamowite urozmaicenie względem tradycyjnych gier polegających na pojedynkowaniu się dwóch graczy. Gra jest bardzo złożona, wymaga co prawda zaledwie chwili przygotowań, ale sama pojedyncza partia potrafi zabrać nawet dwie godziny. Składa się na nią wiele decyzji taktycznych, naradzania się pomiędzy graczami, a także sporo elementów, które należy odpowiednio zaplanować. Niczego nie można być jednak w tej grze pewnym, gdyż nawet najlepiej obmyślony plan może zostać zweryfikowany przez leżącą naprzeciw nas talię spotkań i strefę przeciwności. Emocje nie opuszczają nas ani na moment.

Dostarczone w wersji podstawowej cztery talie są świetne i zabawa w składanie z nich jednej bądź dwóch talii sprawia ogrom radości. Każdy scenariusz wymaga innej taktyki, innego podejścia, co sprawia, że jest to gra niesamowicie regrywalna i powinna zadowolić niemal każdego fana nie tylko Śródziemia, ale i dowolnego gracza chcącego przeżyć kawał niesamowitej przygody w świecie fantasy.

Dzięki losowości każda rozgrywka jest inna, tworząc tym prawdziwą przygodę, której przebieg za każdym razem będzie wyglądał zupełnie inaczej. Co prawda brakuje rozbudowanych prologów i epilogów do każdej z przygód, ale nie jest to w żadnym razie wadą gry.

Między bajki możecie także schować sugestie co do liczby graczy, o których to pudełko wspomina jedynie w ilości dwóch. Wystarczy kartka, lub dwa komplety kości k100, które zastąpią nam znaczniki zagrożenia i możemy cieszyć się rozgrywką w cztery osoby. Nie zbudujecie co prawda talii, ale spokojnie zagracie czterema podstawowymi sferami i będziecie się przy tym doskonale bawić. Skalowalność tytułu także zalicza się do plusów gry, więc jeżeli macie wolne fundusze i chcecie gry, która nie będzie za szybko krzyczała o dodatki do niej, a wręcz zachęci Was (również dzięki scenariuszom fanowskim) do wyciśnięcia z niej wszystkich soków, to wiedzcie, że kupujecie tytuł wystarczający Wam spokojnie na bardzo długi czas. Polecam!


Jak dla mnie ideał :)

Począwszy od świetnego wykonania graficznego kart i kafelek wioski, fantastycznych figurek duchów, skończywszy na niesamowicie regrywalnej i intensywnej rozgrywce, mamy do czynienia z jedną z ciekawszych gier planszowych, z którymi kiedykolwiek przyszło mi się zetknąć. Gry kooperacyjne są bowiem moimi ulubionymi, a ten tytuł cechuje dodatkowo bardzo dobre tempo rozgrywki, praktyczny brak przestojów i masa radości czerpanej z obmyślania strategii i egzorcyzmowania duchów. Mylne jest myślenie o tej grze, jako o tytule cechującym się zbyt znaczącą losowością. Przemyślane korzystanie z umiejętności i tak samo rozważne rozstawianie duchów na planszy potrafi mieć ogromne znaczenie dla całej rozgrywki. Fakt, kości już nie oszukamy, ale gdy wyzbędziemy się chaosu w naszych działaniach, nasz sukces jest dużo bardziej na wyciągnięcie ręki niż kiedykolwiek.

Zauroczony jestem zarówno ja, jak i moi znajomi, którzy łyknęli zasady w oka mgnieniu i oddają się rozgrywce z nieodpartą przyjemnością. Kupować, póki dostępna :)


Jak dla mnie ideał :)

Piękne countery, doskonale nadające się do rozdawania graczom fuksów i PP. Za osiem złotych otrzymujemy pudełeczko wypchane po brzegi znacznikami. Wykorzystując inne kolory znaczników można przypisać im wspomnianą na początku rolę, ale także oznaczać amunicję, pieniądze i inne rzeczy mierzone w jednostkach. Niby to tylko znaczniki, ale nadają sesji smaczku i estetyki :)


Dobry, solidny produkt

Podręcznik sprawia wrażenie solidnego, a system interesującego. Dobry produkt w swej cenie :)


Jak dla mnie ideał :)

Nareszcie wychodzi coś, co można prowadzić z myślą o adaptacji najrozmaitszych rodzajów przygód osadzonych w latach dwudziestych i trzydziestych poprzedniego stulecia. Podręcznik doskonale nadaje się do prowadzenia klimatu noir, awanturniczych przygód z rodzaju Indiana Jones, czy także pełną intryg historię w czasach przedwojennych. Za tę cenę naprawdę warto. Fantastyczny podręcznik! Wszechstronny tak samo jak SWEPL.


Shadowrun

Liczba recenzji: 416

Lizandros

Liczba recenzji: 1

Czincz

Liczba recenzji: 56

__Marcin__

Liczba recenzji: 27