Krishakh

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

1 użytkownik

Dobry, solidny produkt

Gra przyjemna, nie wszystkim graczom przypadła do gustu, ale ma grono zwolenników wśród naszej zgrai.

W mojej ocenie minusem jest dość matematyczny, jak na tematykę gry, sposób określania zwycięzcy. Nie czuje się zagrożenia ze strony czających się potworów, które są tylko pionkami do zbicia. Inaczej jest w przypadku trybu solo, który można znaleźć na necie, ale nie jest on oficjalnie częścią gry (nie ma go w pudełku).
Słabawo wypada także wykorzystywanie doświadczenia - okazuje się, że dużo łatwiej kupić doświadczonego herosa, niż go wyszkolić. Stąd zdarzało się, że przy dłuższych partiach pula kart PD-ków kończyła się, zmagazynowana w rękach graczy, bo nie było sensu i możliwości ich wykorzystać.
Straszne jest także pudełko i brak należytych narzędzi do segregacji kart (jak np. w Dominionie). Przez to rozkładanie nowej partii i ogólne zarządzanie zawartością pudełka to katorga.

Mimo tych wad, gra posiada klimat i broni się grywalnością. Przejrzysta i banalna mechanika świetnie się sprawdza w zaprezentowanej tematyce. Nie ma tu przestojów - gra jest szybka i intuicyjna. Gdyby nie rozwlekłe rozkładanie, byłaby na stole na każdej planszówkowej sesji jako rozgrzewka.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

W porządku, bez rewelacji

Pierwszych kilka partii zapowiadało się interesująco - niestety im dalej w las, tym mniej ciekawie.

Nikomu z grupy grającej gra za specjalnie nie przypadła do gustu, niby wszystko jest na swoim miejscu, a jednak gra nudzi się i nie porywa.

Mankamentem jest chociażby niewielka różnorodność występujących w rozgrywce kart, która sprawia, że po kilku-kilkunastu kolejkach mamy mocno ograniczone możliwości wyboru, a punkty wpływu znacząco tracą na znaczeniu.
Występuje spore rozwarstwienie w trudności gry poszczególnymi rasami - start truposzami i ludźmi jest znacznie łatwiejszy niż demoniastymi, a elfy w ogóle mają pod górkę, szczególnie w scenariuszach bez walk między graczami.

Do plusów należy zaliczyć, że gra jest dość szybka i trudna, ponadto przyzwoicie sprawdza się tryb solo. W mojej ocenie nie wystarcza to jednak, aby wystawić jej notę wyższą niż średnia.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Jak dla mnie ideał :)

Bez dwóch zdań, gra jest świetna. Elementy strategii i taktyki przeplatają się tu z innowacyjnym systemem ruchu i walki, niespotykanym w innych grach tego typu. Jedna bitwa może mieć diametralnie inny przebieg w zależności od kolejności podejmowanych przez strony decyzji, do tego dochodzi jeszcze magia, która niezwykle rozbudowuje rozgrywkę - podnosząc ją na jeszcze wyższy poziom.

Magestorm to jedna z najciekawszych pozycji w mojej biblioteczce gier, nieskomplikowane zasady świetnie korespondują z szerokimi możliwościami, jakie mają gracze w każdej rundzie. Dzięki temu gra jest zarówno mózgożerna, jak szybka.

Co do polityki wydawcy. Gra nie ma wydawcy! Nexus Games padło, blokując autorowi możliwość kontynuowania dzieła, a plany były niezwykle ciekawe. Twórca gry zapewnia, że będzie jeszcze walczył o wznowienie linii Magestorm pod inną banderą, ale póki co NG skutecznie blokuje takie próby (procedura upadłościowa?).

Bardzo zachęcam do zakupu tej niezwykle ciekawej i oryginalnej gry. Pudełko jest pełne wszystkiego, a nie skorzystać z obecnej promocji cenowej to coś gorszego niż grzech. To strategiczny błąd.
;)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Zbigniew2000

Liczba recenzji: 121