Berni77 - recenzje

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Świetna gra z motywem zdrajcy.
Zasady są dość proste do wytłumaczenia dla nowych graczy.
Motyw zdrady, nieufności i ciągłe patrzenie wszystkim na ręce jest w tej grze genialne.
Im więcej graczy tym lepiej, bo pojawia się dodatkowo kultysta, który pomaga dopłynąć (prawie) do celu ;)
Bardzo polecam, bo nie trzeba znać Mitów, aby w to grać i się dobrze bawić.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Jeden z najlepszych dodatków do TM.
Wprowadza bardzo dużo interakcji pomiędzy graczami (walka o stołki w parlamencie) i jednocześnie umożliwia planowanie "do przodu" strategii gry i bonusów jakie się otrzymuje.
Bardzo przyspiesza terraformowanie i jak już się ogarnie zasady to mocno przyspiesza sama rozgrywkę.
Bardzo polecam :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Jak ktoś naprawdę bardzo chce rozszerzyć możliwości Descenta i ma nadmiar gotówki to mogę polecić zakup tego porucznika.
Jakość wykonania i szczegółowość figurki tak jak w całym Descencie - rewelacyjna.
Dodatkowe karty dają MW możliwość nękania graczy na nowe sposoby :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Jak ktoś naprawdę bardzo chce rozszerzyć możliwości Descenta i ma nadmiar gotówki to mogę polecić zakup tego porucznika.
Jakość wykonania i szczegółowość figurki tak jak w całym Descencie - rewelacyjna.
Dodatkowe karty dają MW możliwość nękania graczy na nowe sposoby :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Jak ktoś naprawdę bardzo chce rozszerzyć możliwości Descenta i ma nadmiar gotówki to mogę polecić zakup tego porucznika.
Jakość wykonania i szczegółowość figurki tak jak w całym Descencie - rewelacyjna.
Dodatkowe karty dają MW możliwość nękania graczy na nowe sposoby :)
Dodatkowym atutem jest to, że w tym zestawie dostajemy dwie figurki (wersję dobra i złą) i możemy tez grać Raythenem jako kolejnym bohaterem.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Jak ktoś naprawdę bardzo chce rozszerzyć możliwości Descenta i ma nadmiar gotówki to mogę polecić zakup tego porucznika.
Jakość wykonania i szczegółowość figurki tak jak w całym Descencie - rewelacyjna.
Dodatkowe karty dają MW możliwość nękania graczy na nowe sposoby :)
Dodatkowym atutem jest to, że w tym zestawie dostajemy dwie figurki (wersję dobra i złą) i możemy tez grać Sereną jako kolejnym bohaterem.


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Jak ktoś naprawdę bardzo chce rozszerzyć możliwości Descenta i ma nadmiar gotówki to mogę polecić zakup tego porucznika.
Jakość wykonania i szczegółowość figurki tak jak w całym Descencie - rewelacyjna.
Dodatkowe karty dają MW możliwość nękania graczy na nowe sposoby :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Jak ktoś naprawdę bardzo chce rozszerzyć możliwości Descenta i ma nadmiar gotówki to mogę polecić zakup tego porucznika.
Jakość wykonania i szczegółowość figurki tak jak w całym Descencie - rewelacyjna.
Dodatkowe karty dają MW możliwość nękania graczy na nowe sposoby :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Jak ktoś naprawdę bardzo chce rozszerzyć możliwości Descenta i ma nadmiar gotówki to mogę polecić zakup tego porucznika.
Jakość wykonania i szczegółowość figurki tak jak w całym Descencie - rewelacyjna.
Dodatkowe karty dają MW możliwość nękania graczy na nowe sposoby :)


Losowość:
Interakcja:
Złożoność:

Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Jak dla mnie ideał :)

Patrząc na cenę/jakość to naprawdę rewelacja.
Jeżeli ktoś chce zmodernizować podstawki własnych figurek to produkt wart polecenia.


Recenzja klienta, który nabył ten produkt
Recenzja klienta, który nabył ten produkt

Dobry, solidny produkt

Świetnie wykonana wieża. Nie tylko pomaga dobrze turlać kostki ale dodaje też klimatu do rozgrywki już samym wyglądem. Wieża jest tak dobrze spasowana, że praktycznie nie potrzeba kleju by się dobrze trzymała. Polecam!


Jestem szczęśliwym posiadaczem edycji 2 i 3. Więc chętnie napiszę kilka słów o 3ed.
Totalna zmiana rozgrywki i mechaniki. Gra jest ultra szybka (tak naprawdę cała gra zajmuje jedynie 24 tury + kilka dodatkowych tur, w których Wielki Zły musi się poruszyć i dojść w pewne miejsce - długo to nie trwa). Dzięki takiej zmianie gra jest bardzo szybka i dynamiczna. Należy obrać na początku strategię i konsekwentnie ją realizować - nie ma czasu na pierdoły :) Każdy gracz na początku ma trzy akcje w turze (można zmodyfikować to przy pomocy przedmiotów i umiejętności) i musi sensownie je rozplanować. Czegoś takiego jak walka pomiędzy graczami (jak to miało miejsce w drugiej edycji) po prostu nie ma. Gracze nie mogą siebie nawzajem atakować (z wyjątkiem jednej postaci ale może zrobić to jedynie RAZ na całą grę). Miasta są tylko cztery, gdzie można zrobić zakupy ale... Mapa jest w większej skali przez co jest mnóstwo wiosek, klasztorów i innych miejsc, które można odwiedzić i coś tam zrobić / wykonać zadanie.
Sama mechanika poruszania się po planszy też się zmieniła. Na drogach można używać dowolnej kości (na początku rzuca się przeważnie tylko trzema kośćmi za ruch więc jest trudniej dotrzeć w wybrane miejsce i naprawdę warto przemyśleć co i gdzie się chce wykonać). Leczenie ran nie kosztuje złota (w miastach i wioskach leczy się wszystkie obrażenia, w terenie rzuca kością i leczy tyle ile wypadnie kości danego terenu).
Coś co mnie mega pozytywnie zaskoczyło, a czego nie było praktycznie w drugiej edycji: Questy (wyprawy). Teraz nie ma stopniowania trudności walk - są po prostu trzy stosy kart przygód (plus czwarty - typowo fabularny ale z niego ciągnie się karty przy przejściu do odpowiedniej tury i nie mamy na niego żadnego wpływu). Jeden stos to karty przygód, drugi to walka, trzeci wydarzenia. Oczywiście w każdej talii możemy spotkać karty z innych stosów ale rodzaj stosu definiuje jaki rodzaj kart w nim przeważa. Dzięki temu możemy od razu dostosować strategie rozgrywki do postaci jaką wylosujemy. Dodatkowo wykonywanie questów daje nam specjalne nagrody i punkty trofeów, dzięki którym możemy uczyć naszą postać nowych umiejętności. Gra nie jest już nastawiona na młóckę tak jak to było w drugiej edycji (nie zabijesz potwora, nie dostaniesz expa więc nie awansujesz) tylko na wykonywanie przygód i trening nowych umiejętności - dzięki temu planszówka poszła bardzo mocno w stronę gier fabularnych i o dziwo wyszło jej to na dobre (przynajmniej jak dla mnie).
Uważam, że w Runebound 3ed można spokojnie grac solo - w końcu interakcji pomiędzy graczami nie ma żadnej, a w samej instrukcji jest napisane, że drugi gracz jedynie rzuca żetonami za wroga i stara się tak je dobrać by zrobić jak największą krzywdę co w wersji solo tez jest spokojnie do ogarnięcia :)
No właśnie - kolejna totalna zmiana to całkowity brak kostek do walki. Każdy ma żetony postaci (coś jak monety), które można dodatkowo uzyskać kupując ekwipunek. Jednym słowem możemy rzucać większą ilością żetonów, dzięki czemu możemy mieć wyższą inicjatywę lub zrobić większą krzywdę przeciwnikowi.
Walka przypomina w tej wersji rzut monetą. 50/50 że będzie dobrze ;)
Co ciekawe takie podejście wymaga od graczy strategii podczas rozgrywania walk (a nie jak było wcześniej podliczenia punktów na kościach i kartach i tyle) tym bardziej, że czasami można mieć delikatny wpływ na żetony przeciwnika więc walka jest bardzo dynamiczna.
Graficznie sama plansza gry i karty są 10x lepsze niż w drugiej edycji więc jest to duży plus.
Jeżeli ktoś szuka dynamicznej, szybkiej gry, w której duży nacisk położony jest na wykonywanie zadań i strategiczne podeście do rozgrywki to mogę polecić zakup Runebound 3ed.
Gra juz nie jest Talizmano podobna - bardziej teraz przypomina Mage Knight :)