Louve

Weteran

Obserwowani

0 użytkowników

Obserwujący

63 użytkowników

Zobacz wszystkich

Ciekawy pomysł i stosunkowo oryginalna, sprawnie działająca mechanika, to cechy jakimi charakteryzuje się "Odlotowy wyścig". Do tego zupełnie przyzwoite wydanie oraz ilustracje, które są klimatyczne i pasują do charakteru tytułu.

Grę określiłabym jako lekką strategię z naprawdę sporą dawką losowości. Rzut kośćmi to jedno, ale już sam fakt, że co turę wybieramy karty "na ślepo", bez możliwości wcześniejszego zapoznania się z wyborem, czyni naszą taktykę bardzo podatną na łut szczęścia. Początkowe tury mogą się trochę przeciągać, ale po kilku rozegranych rundach gracze zaczynają sprawniej poruszać się w możliwościach jakie gra oferuje i partia zaczyna przebiegać szybko i sprawnie.

Pomimo tego wszystkiego "Odlotowy wyścig" mnie jakoś nie przekonał. Nawet kiedy już ograliśmy się z tytułem i gra przebiegała sprawnie, nie znalazłam nic, co sprawiłoby abym chciała rozgrywkę powtórzyć. W naszym 6 osobowym składzie zdania były jednak podzielone, zatem gra może znaleźć swoich zwolenników. Polecałabym jednak wcześniej wypróbować przed zakupem, aby upewnić się czy tytuł trafia w preferencje. W moim osobistym rankingu oceniam grę na mocne 3+.


Kompletnie losowa gra, która prawie że nie posiada elementów losowych ;-) Tak oto przewrotnie określiłabym "Gum Gum Machine". Jak to jest możliwe? Plansza skonstruowana jest w taki sposób, że wiele elementów wpływających na nasze kolejne ruchy jest pozakrywana. I co prawda, oczywiście, można starać się zapamiętać gdzie dokładnie kryje się jaki symbol, aby następnie układać w głowie przemyślane, skomplikowane i czasochłonne strategie... ale w praktyce wychodzi to tak (przynajmniej w naszym towarzystwie), że większą frajdę sprawiała nam po prostu losowa zabawa niż pełne skupienia mózgożerne planowanie. Tym bardziej, że cel naszych działań jest tak wielce podniosły jak stworzenie gumy do żucia... ;-) Tym sposobem gra teoretycznie ma możliwość być taktyczną strategią, jednak jej klimat jak i forma samej rozgrywki, dosyć mocno sprzyja aby potraktować ją lekko i bawić się w sposób w dużej mierze losowy. Szczególnie, że elementy na planszy występują w kilku wariantach (można je podmieniać), zatem nawet jeśli ktoś po kilku rozgrywkach zapamiętał podstawowe rozmieszczenie obrazków/cyfr, to przy kolejnym rozłożeniu można je całkowicie pozmieniać.

Wydanie gry to coś, co przykuło moją uwagę i zachęciło do wypróbowania tytułu. Gra jest naprawdę ładna. Szata graficzna cieszy oko, plansza jest porządna, z grubego kartonu, a elementy "gumy" to duże, drewniane krążki. Naprawdę nie ma się do czego przyczepić, przyjemnie grać takimi elementami.

W kwestii języka angielskiego, to jest on potrzebny wyłącznie do zapoznania się z instrukcją, w grze nie występują żadne elementy wymagające jego znajomości. Jedyny mały zarzut, to sama instrukcja, która w niektórych miejscach jest niestety niedokładna i pozostawia parę kwestii niedopowiedzianych.

Kto może dobrze bawić się przy tej pranszówce? To w sumie zależy. Jeśli ktoś lubi wysilać pamięć i na podstawie zapamiętanych elementów budować strategie, to przy tym tytule będzie miał szanse się sprawdzić. Jeśli ktoś lubi zdać się na los i pozwolić nieco poprowadzić grze w familijnej rozgrywce o lekkiej atmosferze, też będzie miał na to szansę. Gra nie powaliła mnie jakoś specjalnie, niemniej całkiem przyjemnie spędziłam przy niej czas. Niektórym osobom z naszego grona nie odpowiadała trochę tematyka. Mnie osobiście nie przeszkadzała, ale fakt faktem, że pewnie można by wymyślić coś bardziej porywającego od tworzenia gumy do żucia ;-) Podsumowując, grę oceniłabym na coś pomiędzy 3+, a 4. Przed zakupem zachęciłabym jednak do wcześniejszego wypróbowania gry, by przekonać się, czy ten nieco specyficzny tytuł spełnia oczekiwania.


Szybka, prosta gra imprezowo-towarzyska o banalnych zasadach. Wybranej osobie zadajemy pytanie na zasadzie wyboru odpowiedzi A lub B. Pozostali gracze obstawiają w tym czasie, która wg nich odpowiedź zostanie przez pytanego wybrana.

Gra jest z cyklu rozgrywek dla śmiechu, a nie zdobywania punktów, czy jakiejkolwiek innej przewagi. I tutaj mam z tytułem problem. Gdyż z racji faktu takiego właśnie, imprezowego charakteru gry, rozgrywka powinna gwarantować salwy śmiechu i dobrą zabawę. To natomiast w tym wypadku wynikałoby z odpowiednio dobranych pytań, które im bardziej abstrakcyjne, niepoważne i szalone, tym śmieszniej i lepiej. W większości wypadków mamy jednak do czynienia z zupełnie poważnymi, a nawet i nostalgicznymi pytaniami. Większą część czasu gry zabrały nam starania takiego dobrania pytania, aby wybór odpowiedzi był chociaż trochę zabawny, a nie stanowił prawdziwie moralnego dylematu. To jak dla mnie mija się z celem ultra lekkiej gry towarzyskiej, która w moim odczuciu powinna być powodem do śmiechu, a nie zadumy.

Pomysł tytułu jak dla mnie super, same pytania natomiast to stracony potencjał. Wielka szkoda. Może jakiś dodatek to kiedyś poprawi? Jak na chwilę obecną oceniam grę na 3+, właśnie ze względu na brak odpowiednio lekkich, szalonych i zabawnych pytań.


Rewelacyjna gra imprezowa, gwarantująca sporo śmiechu i dobrą zabawę. Zasadami przypomina nieco Tabu, gdyż zadaniem graczy jest opisanie podanego hasła wybranej osobie (która w tym czasie "śpi", czyli ma zasłonięte oczy) za pomocą pojedynczych słów, oczywiście innych niż samo hasło. Zadaniem śpiącego jest odgadnięcie tego że hasła. Trik polega na tym, że nie wszyscy gracze będą podpowiadali prawidłowo. Część z nich będzie umyślnie starała się zwieść gracza z zasłoniętymi oczami na manowce. Oczywiście śpiący nie wie, kto podpowiada poprawnie, a kto nie. Dodatkowo, na odgadnięcie hasła gracz ma tylko jedno podejście (przy czym liczba podpowiedzi nie jest ograniczona). Bez względu na to, czy odgadnie prawidłowo, czy też nie, automatycznie pojawia się kolejne hasło. I tak zabawa toczy się przez 2 minuty, po czym następuje podliczenie punktów zarówno dla podpowiadających jak i śpiącego (jeśli uda mu się opowiedzieć swój sen, czyli historyjkę złożoną ze wszystkich podanych przez niego odpowiedzi). Gra toczy się do czasu, aż każdy z graczy będzie miał szansę być osobą odgadującą.

Wydanie gry jest bardzo ładne i na wysokim poziomie, nawet powiedziałabym że oprawa graficzna to w tym wypadku nieco przerost formy nad treścią. Oczywiście to nie przeszkadza, zawsze przyjemnie jest pograć w coś ładnego i przyjemnego dla oka, niemniej pewne elementy spełniają tutaj wyłącznie ozdobną rolę. I tak jak jeszcze plansza i łóżko są w sumie pomocne do szybkiego przekładania kart, to już same karty, poza bycia ślicznymi, niczego do rozgrywki nie wprowadzają. Tak naprawdę, na kartach (które są swoją drogą naprawdę duże), zamiast bajecznych ilustracji mogłyby znajdować się same hasła i gra nie straciłaby w niczym na grywalności. Co więcej, w trakcie rozgrywki nie ma nawet specjalnie czasu aby przyjrzeć się tym obrazkom. Jak mówię, nie poczytuję tego absolutnie za wadę tytułu, jest to element upiększający wydanie, tylko nieco zaskakuje obecność tak wielu pięknie wykonanych ilustracji w grze, w której nie pełnią żadnej funkcji, a nawet nie specjalnie jest je kiedy podziwiać podczas rozgrywki.

Do gry najlepiej jak zasiada minimum 5 osób, 4 to troszkę mało. Nie grałam jeszcze w pełnym, 10 osobowym składzie, ale przypuszczam, że gra staje się wówczas jeszcze bardziej zamieszana, a przy tym zabawniejsza. Nie wiem tylko, czy przypadkiem nie podnosi się wówczas poziom trudności – kiedy po parę razy na hasło podpowiadają te same osoby, jest szansa wyczuć, kto podpowiada dobrze, a kto źle. Przy podpowiedziach rozdzielonych na więcej osób, wydaje mi się, że może stanowić to większe wyzwanie. Ale to tylko przypuszczenia, nie testowałam.

Podsumowując, "Kraina Snów", jako gra towarzyska, dostaje ode mnie ocenę 5. To tytuł o banalnych zasadach, przy którym można się nieźle ubawić.


Przyjemna, lekka gra o nieskomplikowanych zasadach. Teoretycznie można rozgrywkę przekształcić w nieco bardziej wymagającą, obmyślając jak najlepsze posunięcia kolejnych ruchów, kombinując z tworzeniem najkorzystniejszych ciągów reakcji łańcuchowych, przeciągając swój ruch w nieskończoność... ale po prawdzie – po co? To naprawdę nie jest strategiczny moloch, a rodzinna planszówka. Niemały element losowy jeszcze dodatkowo podnosi to wrażenie. Jeśli tak się do tytułu podejdzie, to rozgrywka przebiega dynamicznie i dosyć szybko się kończy.

No i oczywiście, coś, co każdego przyciąga do gry na "dzień dobry", czyli kulki! No bo kto nie lubi pobawić się szklanymi kuleczkami? Jak dla mnie to solidna czwóreczka. Dobry, nie za ciężki tytuł na rodzinne rozgrywki :-)


Misiolak

Liczba recenzji: 1

izuuki

Liczba recenzji: 17

Inglorion

Liczba recenzji: 10

Marceli_b1

Liczba recenzji: 90

Yalmo

Liczba recenzji: 0

Rafał

Liczba recenzji: 58

Krzysiek

Liczba recenzji: 389

Nloriel

Liczba recenzji: 137

Hadrian

Liczba recenzji: 24

Vahen

Liczba recenzji: 24

Ociek

Liczba recenzji: 76

jelenn

Liczba recenzji: 95

Adam_Wi

Liczba recenzji: 42

Bartosz Mroziński

Liczba recenzji: 187

Mahasamatman

Liczba recenzji: 4

Syndelis

Liczba recenzji: 44

Radosław Michalak

Liczba recenzji: 385

Roch

Liczba recenzji: 1

kallak

Liczba recenzji: 109

Brt

Liczba recenzji: 31

Krzysztof

Liczba recenzji: 0

Lopez760

Liczba recenzji: 20

Kamil

Liczba recenzji: 25

Czyzyk29

Liczba recenzji: 5

Spider_priv

Liczba recenzji: 83

Meleander

Liczba recenzji: 19

Kaczor.andrzej

Liczba recenzji: 10

Aneta

Liczba recenzji: 0

Hasufin

Liczba recenzji: 23

Anna

Liczba recenzji: 51

Doris

Liczba recenzji: 267

Invader

Liczba recenzji: 125

Zibist

Liczba recenzji: 62

Tomuch

Liczba recenzji: 35

jos

Liczba recenzji: 0

Lina2002

Liczba recenzji: 10

Ascalogan

Liczba recenzji: 42

Aluniah

Liczba recenzji: 5

Reifield/Bogey

Liczba recenzji: 150

Paola13

Liczba recenzji: 49

omc

Liczba recenzji: 35

Lyla

Liczba recenzji: 65

Przemekdudek1

Liczba recenzji: 5

Dagna

Liczba recenzji: 79

Rospax

Liczba recenzji: 111

Elessar11

Liczba recenzji: 63

Jasnyyy

Liczba recenzji: 0

Thungrim

Liczba recenzji: 78

Sowus

Liczba recenzji: 8

Kerwyn83

Liczba recenzji: 11

Keszman

Liczba recenzji: 20

Micky

Liczba recenzji: 9

_Death_

Liczba recenzji: 0

Wazka

Liczba recenzji: 231

Nowciu

Liczba recenzji: 20

Ewa

Liczba recenzji: 0

AcidRock

Liczba recenzji: 50

Abelson

Liczba recenzji: 41

Kwasi

Liczba recenzji: 14

HKG_Gildia

Liczba recenzji: 36

Mixthoor

Liczba recenzji: 29

Skaju

Liczba recenzji: 108

Kuhaku

Liczba recenzji: 17